nieuws

Vervolgonderzoek naar Internet en verzekeren

Archief

Marktonderzoeksbureau Pro Active, gespecialiseerd in Internet-onderzoek, houdt deze zomer in samenwerking met Assurantie Magazine een vervolgonderzoek naar de effecten van Internet op de verzekeringsbranche.

Het Internet-onderzoek wordt vanaf juli gehouden onder tweeduizend Internet-gebruikers en richt zich met name op hun gebruik van Internet voor verzekeringszaken, en wat op dit gebied hun verwachtingen en wensen voor de toekomst zijn.
In 1998 hield het bureau een vergelijkbaar onderzoek onder Internet-gebruikers. Toen bleek dat het aanbod van verzekeringsdiensten op Internet nog niet als voldoende werd gewaardeerd. Slechts 4% van de respondenten had weleens een verzekeringsproduct via het nieuwe medium aangeschaft. Wel bleek dat Internet ondertussen al intensief gebruikt werd voor het inwinnen van informatie over verzekeringsproducten. Uit de verwachtingen van de onderzochte personen viel bovendien duidelijk op te maken dat het aanbieden van verzekeringsdiensten op Internet potentie heeft.
Ondertussen is het aanbod van diensten en producten van verzekeraars en assurantie-adviseurs op Internet en de gebruiksmogelijkheden van websites aanzienlijk vergroot. Daarom is besloten tot het houden van een vervolgonderzoek
Ook derden kunnen aan het onderzoek deelnemen. Voor informatie: Pro Active, tel. 020-50.40.300 (Tanja Boon).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.