nieuws

Verkoren (ING) ziet niets in advies bij verkoop van simpele producten

Archief

Hans Verkoren, scheidend lid van de raad van bestuur van ING, zet vraagtekens bij de verkoop van eenvoudige verzekeringsproducten via eigen adviseurs en tussenpersonen.

In het bulletin voor aandeelhouders en relaties steekt Verkoren niet onder stoelen of banken een voorstander te zijn van de directe verkoop, mede door het succes van ING Direct. “Ik vraag me af of de persoonlijke verkoop van eenvoudige verzekeringsproducten, of het nou via een kantoor is of een zelfstandig adviseur, nog wel toegevoegde waarde heeft. Je maakt kosten voor de kantoren en je moet de agenten provisie betalen. Een simpel product kun je via de directe kanalen tegen veel lagere kosten verkopen.”
Verkoren ziet nog wel een toegevoegde waarde weggelegd voor adviseurs werkzaam in de MKB-markt. “Ondernemers moeten nog veel regelen voor hun oudedag. Dat zijn mensen die wel ondersteuning nodig hebben, dus daar zie ik nog wel een markt voor persoonlijk advies.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.