nieuws

Verkopers Reaal zetten het op een lopen

Archief

Verkopers Reaal zetten het op een lopen

De verkooporganisatie van Reaal gaat aan haar conditie werken “ter versterking van de mentale weerbaarheid” en is daarom een hardloopproject gestart. Doel is om volgend jaar januari de halve marathon van Egmond aan Zee te lopen. Behalve het verbeteren van de conditie, is ook stimulering van de teamgeest een drijfveer.
Met het oog op een verantwoorde voorbereiding, ondergaan alle verkoopmedewerkers een medische keuring en een conditietest, waarna een trainingschema wordt opgesteld.
Iedereen binnen Verkoop krijgt een jaar de gelegenheid om deels in “de baas z’n tijd” (na de maandelijkse teamvergadering) te trainen. Verder krijgen alle deelnemers hardloopkleding en -schoenen. Ter voorbereiding op de halve marathon wordt er meegedaan aan Run2Day Loop in Utrecht, de Dam tot Damloop in Amsterdam en de Zevenheuvelenloop in Nijmegen. Op 14 januari volgend jaar lopen de medewerkers van de Verkooporganisatie van Reaal de halve marathon van Egmond.
Vereniging?
Wellicht komt er straks nog een Reaal Runners Club van de grond.
Verzekeraars als Nationale-Nederlanden en Delta Lloyd kennen al een eigen hardloopvereniging. Blijkens de eigen internetste telt de NNPV Runners telt circa 250 leden. Het Delta Lloyd Running Team heeft ongeveer zeventig medewerkers in de boeken staan. Deze officiële atletiekvereniging van Delta Lloyd (aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Atletiek Unie) heeft recentelijk een doorstart gemaakt na enkele kwakkeljaren. De groei zit er nu weer duidelijk in.
Verkoop), Stijn Réz (directeur Volmachten), Oscar Vuijk (commercieel manager Verkoop Intermediair), Heleen Jaspers (bedrijfshoofd service-center Verkoop), Guido Witpen (directeur Verkoop Intermediair ), Melvin Dom (commercieel manager Desk Accountmanagement).
Storm frommelt
Bij Aegon is voormalig topman Kees Storm absoluut niet in het vergeetboek geraakt en komt hij herhaaldelijk ‘langs’ in het personeelsblad InterAegon.
In de jongste editie komt in een interview onder meer zijn passie voor het hardlopen, in InterAegon aangeduid als ‘hollen’, aan de orde.
Storm deed onlangs mee aan de Zevenheuvelenloop in Nijmegen, een evenement dat gesponsord wordt door Nationale-Nederlanden. Daar had de voormalige koning van het Mariahoeveplein het niet heel erg gemakkelijk mee. Storm vertrouwde het personeelsblad toe: “Ik loop altijd in Aegon-tenue en ik heb dan ook alle moeite moeten doen om de naam van de sponsor onder mijn startnummer te frommelen”.
Nederlands, graag (1)
In een recent persbericht van de Stichting Examens Financiële Dienstverlening kwam de volgende zin voor: “Het laatste paper-and-pencilexamen voor deze module is op 11 mei 2006”.
Vroeger noemden wij zoiets gewoon ‘schriftelijk examen’.
– “Ja, maar het nieuwe examen is eigenlijk ook schriftelijk, maar dan op de moderne manier.”
Tja, en dan levert de vlucht in de Engelse taal natuurlijk veel minder schaamte op dan ‘papier-en-potloodexamen’.
De ijskoningin van Equity & Law
Onlangs verscheen het boek ‘Winterkoninkje, de biografie van Yvonne van Gennip’. Zou er nog iets in staan over de avonturen van onze drievoudig Olympisch kampioene in verzekeringsland?
Na haar successen in Calgary (1988) trad Van Gennip in mei
1989 in dienst bij Equity & Law
(levensverzekeraar in Den Haag, gevestigd tegenover het ministerie van Financiën en beginjaren negentig overgenomen door AXA).
Ze ging zich daar bezighouden met marketing en PR-werk. Een jaar later, net na terugkeer uit Florida, waar ze relaties van Equity en Law had begeleid in het kader van de laatste etappe van de Whitbread-zeilrace, vertelde ze dat het schaatsen weer was gaan “kriebelen”. Haar werkgever had geen bezwaar, sterker, het bedrijf gaf haar het beslissende duwtje door te garanderen dat ze op de loonlijst kon blijven staan. Na de Olympische teleurstellingen in Albertville, keerde Van Gennip in 1992 de schaatssport de rug toe en toog weer aan het werk bij Equity & Law; voor slechts een jaar.
Fortis sponsort Turkse voetbal
Door de ondertekening van een overeenkomst met de Turkse voetbalbond is Fortis sponsor van het toernooi om de Turkse nationale voetbalbeker geworden. Het toernooi wordt voor de seizoenen 2005/2006 en 2006/2007 omgedoopt tot de Fortis Turkish Cup. Fortis steunt het Turks voetbal onder meer omdat het onlangs onder eigen naam op de Turkse markt actief is geworden.
Atradius DSB?
Eind vorig jaar verscheen er een persbericht van Atradius DSB. Wat krijgen we nu: is die exportkredietverzekeringsclub nu ook al in de handen van Dirk Scheringa gevallen? Maar dat bleek (nog) niet het geval te zijn: Atradius DSB staat voor”: Atradius Dutch State Business.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.