nieuws

Van Almkerk als conferencier

Archief

Van Almkerk als conferencier

Anva-directeur Stoffel van Almkerk is misschien wel zijn roeping misgelopen. Tijdens een van de informatieavonden van het Verbond van Verzekeraars, de editie in Leiden, moest hij opboksen tegen de techniek. Door slechts het verschuiven van de laptop met daarop zijn Powerpoint-presentatie over de europroblematiek ging het systeem op tilt. En de zaal plat.
Dat is vanzelfsprekend zeer vervelend als je directeur bent van een van de grootste systeemhuizen in de branche. Van Almkerk deed er niet moeilijk over en stapte probleemloos over op de ouderwetse manier, namelijk vanaf papier.
“Het was niet mijn bedoeling er een conference van te maken. Dit is al de zevende keer dat ik dit verhaal hou en de eerste keer dat het fout gaat”, sprak Van Almkerk. Forum-leider Jurjen Oosterbaan Martinius moest er aan te pas komen om Van Almkerk uit de problemen te helpen. “En nu nergens meer aankomen Stoffel”, luidde het advies van Oosterbaan Martinius. Waarna Van Almkerk de lachers op zijn hand kreeg door vervolgens de verkeerde muistoets in te drukken en het allemaal weer fout dreigde te gaan.
Stoffel van Almkerk
Het Tilburgs Polismodel
Bij het woord ‘polis’ denkt de modale Nederlander in de eerste plaats aan een verzekering. Kom je in aanraking met vreemde talen of ben je op reis in het buitenland, dan kom je ‘polis’ in diverse andere betekenissen tegen. Het woord ‘polis’ betekent dan bijvoorbeeld ‘stad’ (Grieks) of ‘politie’ (diverse talen).
Aan deze vorm van samenloop, moesten wij denken bij het zien van een gemeentelijk persbericht over ‘Ontwikkeling Tilburgs Polismodel’. Zouden Interpolis en CZ met iets bijzonders bezig zijn?
Niets daarvan. Tot onze verbazing blijkt het ‘Tilburgs Polismodel’ te gaan over een wijziging van het bestaande armoedebeleid en activeringsbeleid. Het is de bedoeling om het beschikbare geld efficiënter en gerichter in te zetten. Hierdoor wordt naar verwachting de zelfredzaamheid van mensen in armoedesituaties vergroot. Daarnaast worden er meer mogelijkheden geboden om betaald werk te vinden. “Het college wil meer de nadruk leggen op het oplossen van individuele problemen; maatwerk dus. Uitgegaan wordt van een arrangement verpakt in een contract of ‘polis’ waarin zowel de rechten en plichten van de gemeente als die van de burger staan vermeld. Dit polismodel is minder vrijblijvend dan het huidige stelsel van activering en inkomensondersteuning maar biedt daarentegen meer uitzicht op een fundamentele oplossing van armoedeproblemen en langdurige werkloosheid.” [Vignet: RESPONS]
‘Verliezers zouden prijs moeten krijgen’
“In de rubriek Jus d’Assurance in AM 4 is aandacht besteed aan een europrijsvraag van de Europeesche. Daarin vermeldt u dat alle inzenders van goede antwoorden een eurocalculator ontvangen. Deze mensen hebben echter helemaal geen calculator meer nodig! Zij wisten immers de antwoorden. Het zou beter zijn nou juist de inzenders van niet-goede-oplossingen zo’n ding te sturen.” Huub Hamers, BLG Hypotheken
FC Utrecht blijft wellicht Amev
Amev blijft na 30 juni wellicht toch hoofdsponsor van FC Utrecht. De Fortis-dochter steekt sinds 1995 jaarlijks f 5 mln in de voetbalclub, maar wilde daar aan het einde van dit voetbalseizoen mee stoppen. Partijen willen nu na 30 juni toch het liefst de naam Amev op het shirt van FC Utrecht houden. “Maar wel voor minder geld dan nu”, aldus marketingdirecteur Ruud Dekker.
Hakenberg-medewerker ontwikkelt Belbon
Richard van Dijk (40), medewerker van Hakenberg Nijmegen, is initiatiefnemer en bedenker van de Nationale Belbon. Hij bedacht deze cadeaubon in september vorig jaar en na enige maanden van voorbereidend werk, maakt Van Dijk er nu zijn beroep van.
Na twintig jaar werkzaam te zijn geweest in de verzekeringsbranche, onder meer als transportacceptant op de beurs in Amsterdam voor Nationale-Nederlanden en als commerciële buitendienstman van Wuthrich in Utrecht, is hij per 1 maart voor zichzelf begonnen in Vianen.
“Ik heb inmiddels al 10.000 bestellingen in portefeuille en de bon moet nog van de persen rollen”, vertelde Van Dijk vorige week. De Belbon komt in coupures van f 25, f 50 en f 100 op de markt. In 2001 zijn deze bedragen in euro’s. Het drukken van de Belbon is in handen van Joh. Enschedé en Zonen. Dit in verband met een aantal ingebouwde beveiligingen.
Volgens eigen zeggen zijn afrondende gesprekken gaande met enkele providers en telecomketens, die de nieuwe bon in hun assortiment aan introductie-acties gaan opnemen. Belangrijkste doelgroep wordt volgens Van Dijk de jeugd.
Potentiële winnaar haakt af voor zaalvoetbaltoernooi
AXA Rotterdam en Aon Noordwijk hebben zich afgemeld voor het zaalvoetbaltoernooi dat op initiatief van Allianz Royal Nederland op zaterdag 7 april in Schiedam wordt gehouden. Met name het afhaken van Aon Noordwijk zal door een aantal tegenstanders niet worden betreurd, omdat dit team vrijwel geheel bestaat uit basisspelers van de gerenommeerde plaatselijke voetbalclub. Zij hebben op 7 april echter andere verplichtingen.
De twintig deelnemers zijn: Aon Rotterdam, Schouten Zekerheid, Boelaarts & Lambert, ABN Amro, Aon Groningen, Actua Assurantiën, Lippmann, De Goudse, IAK, De Keyzer Assurantiën, Troostwijk, Stad Rotterdam, Van Lanschot, ITDS, Baneke Gräffner, Meyers Assurantien, Zwolsche Algemeene, Allianz Royal Nederland, Sorgeloos Assurantiën en Erasmus. Vijfde kolom: Is het Twee voor Twaalf voor Avéro?

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.