nieuws

Univé gaat producten Zwitserleven verkopen

Archief

Univé gaat beleggingsverzekeringen van Zwitserleven verkopen. De Zwolse verzekeraar hoopt daarmee zijn levenbedrijf een injectie te geven.

Univé roept al enkele jaren een derde volwassen bedrijfstak te willen opbouwen, naast het schade- en het zorgbedrijf. Met de uitbouw van Univé Leven wil het echter niet vlotten.
In 1997 daalde het premie-inkomen uit levensverzekeringen zelfs met bijna 25% tot f 48 mln. Vorig jaar, in een periode met diverse personele problemen, is die premie-omzet net boven de f 50 mln uitgekomen. Inmiddels is de van Interpolis afkomstige Marcellino Kropman adjunct-directeur Leven; hij is Carel Koenders opgevolgd.
Univé-label
Eén van de redenen voor de stagnerende levenomzet is de afwezigheid van beleggingsproducten in het Univé-assortiment. Dat probleem moet via een samenwerkingsovereenkomst met Zwitserleven zijn opgelost.
Univé zal het complete assortiment beleggingsverzekeringen van Zwitserleven bieden. Vanaf 1 juli worden die producten met een eigen Univé-saus overgoten. De namen van de verzekeringen zullen dan ook anders gaan luiden. “Inhoudelijk verandert er niets”, verzekert Hein Holsmuller, communicatiemanaer van Zwitserleven. “De productvoorwaarden blijven gelijk en voor de Univé-klant blijft zichtbaar dat het om Zwitserleven-polissen gaat.”
Volgens Holsmuller blijft de productadministratie in handen van Zwitserleven. Univé-woordvoerder Rob Mensinga spreekt daarentegen de verwachting uit dat de administratie op termijn naar Zwolle verhuist. “In een definitieve samenwerkingsovereenkomst zal geregeld worden dat Univé en Zwitserleven de polissen voor gezamenlijke rekening en risico sluiten”, aldus Mensinga.
Vanaf 1 juli voert Univé deze Zwitserleven-producten onder eigen label en onder nieuwe namen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.