nieuws

Uitkomst Consumentenbond spoort niet met eigen metingen Amev

Archief

Amev Schade bestrijdt, dat zij het traagst is bij het uitbetalen van claims bij verkeersschades. Volgens de Consumentenbond zou de maatschappij in de laatste jaren minder dan 50% van de claims binnen vier weken hebben afgewikkeld. Dit stond in de Consumentengids van september.

Het onderzoek van de Consumentenbond bestreek de periode van 1991 tot en met 1993. Desgevraagd verklaarde de bond, dat de conclusies ten aanzien van Amev zijn gebaseerd op de ervaringen van 25 Amev-verzekerden.
“Deze 25 waarnemingen rechtvaardigen in onze ogen niet een dergelijke stellige conclusie”, aldus de maatschappij in een brief aan het intermediair. Amev heeft de afhandeling van al haar cascoschades in de periode 1991-1994 doorgemeten en kwam tot de volgende percentages van binnen 4 weken afgehandelde zaken: 1991: 60% 1992: 67% 1993: 75% 1994: 83% “Uit deze percentages blijkt tevens, dat het streven van Amev naar kwaliteitsverbetering vruchten afwerpt”, wordt het intermediair voorgehouden.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.