nieuws

‘Tweederde Britten wil geen polissen kopen van verzekeraars met callcenter in buitenland’

Archief

Zo’n 67% van de Britten zou geen verzekeringen kopen bij een verzekeraar als men zou weten dat deze voor zijn administratie, schaderegeling en/of serviceverlening aan de verzekerden gebruik zou maken van een callcenter in het buitenland

Ook zou 59% van de verzekerden in dat geval extra kritisch hun polis en andere documentatie controleren. Die gegevens komen uit een onderzoek dat is gehouden in opdracht van makelaar Swinton nu steeds meer verzekeringsbedrijven werkzaamheden gaan outsourcen naar goedkope lonen landen. De makelaar heeft bij de toezichthouder ervoor gepleit dat dergelijke verzekeringsbedrijven dat in het vervolg verplicht moeten melden aan hun verzekerden. De Britse Autoriteit-FM vindt dat echter niet op zijn weg liggen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.