nieuws

TVM wint opnieuw het beachvolleybaltoernooi

Archief

TVM wint opnieuw het beachvolleybaltoernooi

Het Verzekeringen Beach Event, dat eind vorige maand in het Noord-Hollandse Bergen aan Zee is gehouden, mag zich in een toegenomen belangstelling verheugen. Organisator Bakker & Clients mocht ongeveer 250 sportieve assurantiemannen en -vrouwen begroeten, tegen circa 200 in 2001.
Het volleybaltoernooi werd net als vorig gewonnen door TVM. Het was TVM Team II, dat met vijftien punten duidelijk sterker was dan Quarre Hypotheken dat tien punten scoorde. Daarachter was het heel spannend. De FC Kansloos (Legal & General) troefde nipt Royal Nederland Leven af, namelijk met een doelsaldo van 28 tegen 27.
Niet alleen bij het volleyballen was er sprake van een prolongatie. De trofee voor het meest originele en spontane team met het hoogste partygehalte werd dit jaar toegekend aan de 37 piraten van Avéro Achmea. Deze groep bestond uit vijf teams die alle een complete piraten-uitmonstering hadden. Ook in 2001 hadden de deelnemers van Avéro Achmea, onder de naam ‘Mexicaantje Oranje Hoed’ de partytrofee veroverd. Het was overigens voor de vierde achtereenvolgende keer dat Avéro de partyprijs won, alleen ging deze nu voor het eerst gepaard met een enorme beker. Die beker van e 200 is echter verdwenen. De verdenking gaat in de richting van de strandgangers van Spaarbeleg.
De piratenteams van Avéro Achmea.
Minder druk bij tennistoernooi
Het jaarlijkse tennistoernooi van de Amsterdamse assurantieclub ABC trok met twintig koppels minder deelnemers dan in 2001 (28 koppels). In het begin van de dag werd de aandacht verdeeld tussen het tennissen en de voetbalwedstrijd Spanje-Zuid Korea, die op een groot scherm te volgen was.
“Een kleiner deelnemersveld resulteerde in een overzichtelijk toernooi waar ook genoeg tijd voor de social talk overbleef”, bericht Wiebe Westerhof namens de Sportcommissie van de ABC.
De A-poule van dit toernooi werd gewonnen door het duo Dronkers/Heerooms, vóór Nieuwland/Van de Wetering en Saarberg/Van der Vossen.
In de B-poule ging de overwinning naar Kleinveld/Visser, met op de gedeelde tweede plaats (evenveel punten en evenveel gewonnen games) de koppels Klein/De Graaf en Westerhof/Bakker.
Ook wat rustiger op Assurantie Golfdag
Onder schitterende condities werd eind vorige maand op het Efteling Golfpark ook de 23e Assurantie Golfdag gehouden. Er waren dit jaar wat minder deelnemers dan andere jaren: nu circa 50 tegen vorig jaar ruim 70. Het deelnemersveld had nu overigens wel internationale allure met spelers uit België, Duitsland en Engeland.
De wedstrijd werd gewonnen door het gelegenheidsduo Frank de Jong (van Assurantiekantoor T.J. de Roos uit het Friese Ureterp) en Dieco van der Valk (van het Rotterdamse Pasfika). Beiden hadden zich voor het eerst aangemeld voor de Golfdag en waren door de organisatie aan elkaar gekoppeld.
Met 39 punten werden de twee ‘single handicappers’ (een golfhandicap beneden de 10) de glorieuze winnaars. Tweede werden Gert Mattke en Rolf Horst en de derde prijs ging naar Jeroen Mundt en Niels ter Kuile. De individuele prijzen werden gewonnen door Niels ter Kuile, want hij scoorde zowel de Neary als de Longest drive.
Volgend jaar zal er wederom een Assurantie Golfdag komen. Een datum is echter nog niet bekend, meldt Dick de Klerk namens de organisatie.
Tweede editie motortoertocht Noordhollandsche van 1816
Het motorrijden mag zich in assurantieland in een groeiende belangstelling verheugden. Vorig jaar hield de Noordhollandsche van 1816 een geslaagde motortoertocht voor de met haar samenwerkende tussenpersonen.
Op zaterdag 10 augustus wordt de tweede editie verreden in de provincie Noord-Holland en de directieleden Lex Verëll en Cas Verhage. De tocht voert wederom door Noord-Holland en is circa 125 km lang. De route wordt in kleine groepjes verreden, zij zullen tussen 9.30 en 10.30 uit Oudkarpsel vertrekken.
Aanmelden kan via het e-mailadres info@nh1816.nl, onder vermelding van naam en adres van de deelnemer en zijn eventuele bijrijder en het type motorfiets. Na aanmelding ontvangen de rijders vervolgens een beschrijving van de route naar Oudkarspel.
Trappenloop weer op agenda
Nadat vorig jaar de NN Trappenloop werd afgeblazen naar aanleiding van de ramp op 11 september in de Verenigde Staten, staat het evenement nu weer op het programma. Het kantoorgebouw Delftse Poort in Rotterdam fungeert op zaterdag 28 september voor de achtste keer als plaats van handeling. Er zijn opnieuw drie categorieën: wedstrijdatleten, assurantietussenpersonen en ING-medewerkers. Men kan zich individueel en/of met teams van vier deelnemers aanmelden. Voor meer informatie: www.nn.nl/trappenloop.
Sterrenbeeld bepaalt autopremie
Een Franse assurantiemakelaar heeft een autopolis geïntroduceerd waarbij het astrologische teken van de bestuurder een premiebepalende factor is. Schadestatistieken zouden uitgewezen hebben dat het sterrenbeeld van invloed is op het risico. Fransen met het sterrenbeeld Tweeling, Weegschaal, Maagd of Steenbok vormen als automobilist een minder gunstig risico’s dan gemiddeld en krijgen een premietoeslag. De grootste (van 3%) is voor Tweelingen.
Leeuwen, Kreeften, Watermannen, Vissen of Stieren zijn daarentegen gunstigere risico’s voor autoverzekeraars. Zo krijgt een Leeuw een korting van 12%, een Kreeft 6% en Vissen en Stier elk 2%. Vrouwen, in het algemeen meer voorzichtige verkeersdeelnemers dan mannen, krijgen sowieso 5% korting bovenop de eventuele korting wegens gunstig gesternte. De assurantiemakelaar verwacht in het eerste jaar 10.000 polissen te sluiten en in het tweede jaar 20.000, met prijzen die iets lager liggen dan de premies van traditionele verzekeringsmaatschappijen. Verder heeft hij een tv-reclamecampagne gepland en houdt hij vijftig telefoonlijnen beschikbaar, meldt het Franse vakblad L’Argus de l’assurance.
Nieuw: Duitse coffeeshops in verzekeringen
De Nederlandse koffieshops staan wereldwijd bekend om hun bijzondere waar. Of dat de Duitse koffietenten ook gaat lukken, is nog maar de vraag. Volgens het nieuwsbulletin van Insurance Direct & Interactieve ziet de Duitse dochter van AXA de coffeeshops als de ideale plek om… verzekeringen, pensioenen en spaarproducten te verkopen. Daarvoor is een samenwerking aangegaan met Tchibo, een Duitse keten van coffeeshops. Als ter plekke een aanvraagformulier is ondertekend, wordt de klant verder geholpen door een callcenter van AXA. = = = = = = = = = = = = VIJFDE KOLOM: “Er komen steeds meer managers in de branche die denken dat je polis met een ‘u’ schrijft.” Han Wansink bij afscheid Aad Strijbos

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.