nieuws

TVM troeft Cardif in beachvolleybal af

Archief

TVM troeft Cardif in beachvolleybal af

Het jaarlijks terugkerende ‘Verzekeringen Beach Event’ op het strand van Bergen aan Zee mocht zich ook dit jaar weer in een bijzonder grote belangstelling verheugen. Onder een stralend blauwe hemel werd het zaterdag 26 juni een tropisch dagje voor de ruim driehonderdvijftig deelnemers. Diverse ludieke namen zorgden voor de nodige hilariteit onder toeschouwers en volleyballers. Op maar liefst acht speelvelden werden de wedstrijden door bijna vijftig (!) teams gespeeld. Uiteraard ontbrak de muziek hierbij niet. Ondertussen was er ook nog waterspektakel mogelijk voor de liefhebbers: op een reuzenbanaan achter een speedboot of gewoon zwemmen in zee. In de middag werden de verliezerspoules en de winnaarspoules gehouden. De finale werd een zinderend spektakel. Op het ‘centre court’, pal voor Beachclub Offshore speelden TVM en Cardif beachvolleybal van hoog niveau. TVM, dat vorig jaar nog verloor van Van Nierop, haalde alles uit de kast. Erik Bakker van het organiserend evenementenbureau Bakker & Clients voorzag de titanenstrijd van commentaar. Terwijl het aroma van de barbecue al over het strand begon te geuren, moest Cardif uiteindelijk in TVM zijn meerdere erkennen en definitief in het zand bijten. De speciale ‘Verzekeringen Party Prijs 1999′ werd uitgereikt aan Aon Nederland. Net als vorig jaar lieten de in groten getale aanwezige makelaars van Aon met hun Zuidamerikaanse outfit zien dat het swingen hen nog steeds volop in het bloed zit. foto-bijschriften………
Intermediair als haven-zangers
Falcon ontving afgelopen maand circa vierhonderd tussenpersonen op een seminar in Nijkerk. Behalve branche-toppers als Steven van Eijck (Erasmus Universiteit) en Harry de Meij (SER) werd communicatiedeskundige Jan Potter (foto boven) als spreker op de zaal losgelaten. Potter betoogde onder meer over het creëren van een bedrijfscultuur. Via massaal meegezongen liedjes werden verschillende culturen benoemd. Bij de open, platte en volstrekt niet-hiërarchische cultuur liet het assurantievolk zich meeslepen door Vader Abraham’s creatie ‘Daar in dat kleine café aan de haven’.
Cultuurbeleving door tussenpersonen in Nijkerk.
Dorpshuis op stelten
Het voormalige gemeentehuis van Schipluiden (bij Delft) is verkocht aan het assurantiekantoor Renaud & Wolf, dat reeds in het gebouw gehuisvest is. Dit intermediairsduo, in de regionale pers steevast omschreven als verzekeraars, voldoet aan de eisen die door de gemeenteraad zijn geformuleerd. Aan de verkoop van het gemeentehuis is een hectische raadsvergadering voorafgegaan. Er zijn dan ook diverse voorwaarden gesteld. Het pand moet in authentieke staat blijven en de gemeente Schipluiden heeft bij toekomstige verkoop het eerste recht op koop. Ook wordt het gebruik van de trouwzaal contractueel vastgelegd. Oproep aan Jus-lezers: wie wijst ons op meer assurantiebedrijven die zich (recentelijk) in een bijzonder gebouw hebben gevestigd: Redactie AM, t.a.v. Jus ‘d Assurance, postbus 4, 2400 MA Alphen aan den Rijn, fax: 0172-422.892, e-mail: amred@sbi.nl
Tour d’Elvia even in de soep
Hoewel het evenement voor de achtste keer in successie wordt gehouden, is de Tour d’Elvia dit jaar met horten en stoten van start gegaan. Er is iets grondig misgegaan na de invoering van de gegevens in het computersysteem. Bij deelname van circa 600 assurantiekantoren die samen zo’n 1.200 ploegen hadden samengesteld, laat het zich raden dat herinvoer een boel tijd vergt. Op zaterdag 3 juli is het Franse wielerevenement van start gegaan en op maandag 5 juli hadden de deelnemers de eerste tussenstand moeten kunnen bezichtigen op de speciale internet-site (www.tour.elvia.nl). In de loop van de ochtend werd in een mededeling gerept van technische problemen. Op 6 juli zou de eerste stand erop staan. Maar op die dinsdagochtend was de 6 alweer gewijzigd in een ‘7’. Uiteindelijk kwam het goed op die woensdag.
Beijer nodigt muzikaal uit
De Beijer Groep in Heemstede heeft haar relaties op muzikale wijze uitgenodigd voor de viering van haar veertigjarig bestaan op 23 september. Om alvast in de stemming te komen, was de uitnodiging verpakt rondom een CD met tophits uit de jaren zestig, het eerste decennium voor Beijer. Korte tijd later kwam er een herhalingsuitnodiging met een CD die tophits uit de jaren zeventig bevatte.
Reclame Delta Lloyd scoort Gouden Leeuw
De ‘Radio Inside’-advertentie van Delta Lloyd is tijdens het 46e International Advertising Festival in Cannes met een Gouden Leeuw bekroond. Het was dit jaar de enige Gouden Leeuw die ons land ten deel viel. De jury ‘viel’ voor de sterke uitvoering van het gezegde ‘de aanval is de beste verdediging’. Want welke dief breng je niet aan het twijfel door hem toe te roepen dat zich in deze auto een radio bevindt? 5e kolom: DIERLIJK: “Ik ga geen schapen fokken of zoiets. Ik blijf een communicatiedier” Jan Willem Dreteler (NN) in ‘Management Team’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.