nieuws

Tussenpersoon krijgt reisje van Carglass

Archief

Tussenpersonen konden onlangs een reischeques ter waarde van f 5.000 winnen bij Carglass. Het prijswinnende criterium was het noemen van de voordelen van Carglass in een telefoongesprek met een nep-automobilist met ruitschade.

Terwijl de Nederlands Mededingingsautoriteit (NMa) haar kanonnen in stelling brengt tegen de marktbedervende werkwijze van autoglasspecialist Carglass, lijken de marketinginspanningen van deze Eindhovense onderneming alleen maar toe te nemen. Naast de introductie van een reeks nieuwe radiospots voor de consument werd er onlangs ook een actie gehouden onder verzekeringsadviseurs.
Het aan de actie deelnemende intermediair werd in de afgelopen maanden telefonisch benaderd door een medewerker van een onderzoeksbureau die zich voordeed als een automobilist met ruitschade. Indien de tussenpersoon vervolgens in het telefoongesprek de belangrijkste service-aspecten van Carglass opnoemde, dong het betreffende kantoor mee naar de prijzen: reischeques variërend van f 500 tot een hoofdprijs van f 5.000. Deze vorm van promotie (‘Mystery Caller’ geheten) is voor de verzekeringsbedrijfstak een tamelijk onbekende. In andere branches, zoals de reisbranche, zijn dit soort acties aan de orde van de dag.
De bel-actie werd voorafgegaan door een landelijke bezoekronde van het verkoopteam van Carglass, dat het intermediair uitnodigde om deel te nemen, waarbij alvast de voordelen van het zaken doen met de marktleider in autoglas werden opgesomd.
In totaal namen ruim vierhonderd tussenpersonen deel aan de actie. Ruim 80% van de gebelde kantoren wist drie of meer voordelen van Carglass te noemen. “Daar zijn we best tevreden mee”, aldus marketingmanager Robert van Roermond. Assurantiekantoor Jack Reijnders uit Beek won de hoofdprijs. Tien andere kantoren ontvingen f 500.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.