nieuws

Turien krijgt met Ansvar Idéa eigen verzekeringsmaatschappij

Archief

Ansvar Idéa, een schadeverzekeraar “voor mensen met een bewuste levensstijl”, wordt eigendom van Turien & Co. Het volmachtbedrijf verkrijgt daarmee een eigen risicodrager, wat volgens directeur Peter van Geijtenbeek van strategisch belang is.

“Een eigen verzekeringsmaatschappij biedt flexibiliteit. Bijvoorbeeld als je met een product aan de slag wilt, waarvoor bij onze huidige risicodragers eigenlijk geen plaats is”, aldus Van Geijtenbeek. “We kunnen ons met de producten van Ansvar onderscheiden en tevens creëren en benutten we hiermee een niche.”
De overname, die uiterlijk 1 juli zijn beslag krijgt, biedt Ansvar Idéa aanzienlijk ruimere afzetmogelijkheden. De maatschappij verkoopt zijn producten nu via drie loondienstadviseurs en een twintigtal assurantiekantoren. Met Turien & Co wordt de deur naar zeker 1.100 kantoren geopend.
Vermogenspositie
De huidige aandeelhouders van Ansvar Idéa zijn de Stichting Alcoholvrije Bedrijven en het Leger des Heils (25%). Zij wilden van Ansvar af, omdat de maatschappij met het oog op nieuwe solvabiliteitsregels zijn vermogenspositie zou moeten versterken. “Daartoe waren zij niet in staat of niet bereid”, licht Ansvar-directeur Ko Bertelkamp toe.
Hij blijft verantwoordelijk voor de in Amsterdam gevestigde schadeverzekeraar. Die blijft zelfstandig bestaan. “Er zal alleen sprake zijn van samenwerking op product- en marketinggebied”, stelt Turien-voorman Van Geijtenbeek.
Ansvar Idéa heeft zo’n 12.000 polissen in de boeken staan, goed voor _ 4,5 mln jaarpremie. De klanten bestaan uit particulieren met een bewuste levensstijl – onder wie veel mensen met een christelijke levensovertuiging – en kerken en (vrijwilligers)organisaties.
konden of wilden het vermogen niet versterken.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.