nieuws

Toename tevredenheid bij Duitse verzekeringsklanten

Archief

De algehele tevredenheid van klanten in de verzekeringsmarkt neemt sinds 2003 voortdurend toe, blijkt uit een onderzoek van het Duitse MSR Consulting

Zoals verwacht, speelt de door de klant waargenomen prijs-kwaliteitverhouding hierin een belangrijke rol. Deze hangt niet alleen van de prijs af. Weliswaar bestaan bij de best beoordeelde verzekeraars voordelige tarieven, maar ook worden positieve ervaringen bij de schadeafhandeling en klantvriendelijkheid genoemd. Opvallend is dat de goede ondernemingen nog beter zijn geworden en de slechte ondernemingen nog slechter. Wanneer de prijs-kwaliteitverhouding wordt afgezet tegen de klantvriendelijkheid, blijkt geen enkele verzekeraar uit de Duitse top-20 bovengemiddeld op beide aspecten te scoren. Verzekeraars hebben ofwel een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding bij een gemiddelde klantvriendelijkheid, ofwel een zeer goede klantvriendelijkheid bij een gemiddelde prijs-kwaliteitverhouding.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.