nieuws

‘Toekomst verzekeraars in Leven en employee-benefits’

Archief

De toekomst van verzekeraars ligt in de markt voor levenproducten en employee-benefits. Dit zegt bestuursvoorzitter mr. Eric Jansen van Delta Lloyd in het financiële maandblad Cash.

Volgens de topman van Delta Lloyd zal er de komende vijf jaar “nog veel meer veranderen dan in de afgelopen vijf jaar”. Onder meer verwacht Jansen dat er over enkele jaren geen ruimte meer is voor niet-professionele tussenpersonen. “De constante stroom van nieuwe producten betekent dat het intermediair de ontwikkelingen in de branche moet volgen en moet blijven studeren om bij te blijven.”
Volgens Jansen besluiten veel kleine kantoren om samen verder te gaan. Voor deze assurantiekantoren is er één keuze: schaalvergroting of specialisatie. “Een andere optie is er niet”, aldus Jansen.
De toekomst van Internet noemt Jansen beperkt. Hij verwacht dat alleen standaard schadeverzekeringen langs elektronische weg verkocht (gaan) worden. Bij deze producten is de bekendheid van de maatschappij minder belangrijk. Dat ligt heel anders bij onder meer de verkoop van levensverzekeringen. Daarbij wil de klant volgens Jansen weten welke maatschappij erachter staat. “Je kunt geen levenproduct via Internet slijten”, aldus Jansen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.