nieuws

Telefoon van PVK rinkelt 20.000 keer

Archief

De Pensioen- en Verzekeringskamer (PVK) is vorig jaar 20.883 keer gebeld door consumenten met vragen over pensioenen, verzekeringen en de aanbieders daarvan.

Daarmee overtreft de PVK collega-toezichthouders als de Stichting Toezicht Effectenverkeer (2.541 telefoontjes) en De Nederlandsche Bank (7.796). Voor de verwerking van deze vragen zijn speciale Toezichtslijnen ontwikkeld. Van alle PVK-telefoontjes kwam 21% binnen via zo’n 0900-nummer.
Dit jaar verwachten de toezichthouders nog veel meer telefoontjes te krijgen, met name door de invoering van de Financiële Bijsluiter.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.