nieuws

Telefoon staat roodgloeiend bij Hypotheker-meldpunt

Archief

Het meldpunt voor starters op de woonmarkt, dat De Hypotheker vorige week donderdag en vrijdag had ingericht, heeft in totaal ruim achthonderd meldingen opgeleverd.

De keten had het initiatief genomen om problemen en mogelijke oplossingen met betrekking tot de huur- en koopmarkt te inventariseren. Aan de telefoon zaten onder anderen NHG-directeur Karel Schiffer, Postbank-directeur Wim Witteveen en enkele Kamerleden.
De lijn bleek continu bezet gedurende de twee dagen dat het speciale telefoonnummer was opengesteld. De reacties, variërend van “Ik krijg net voldoende hypotheek om een garagebox te kunnen kopen” tot “Moeten we dan tot onze AOW thuis blijven wonen?”, worden gebundeld in een ‘woonstartboek’.
Vooruitlopend daarop heeft De Hypotheker zelf al ‘startpunten’ bedacht, zoals invoering van een toeslag en afschaffing van de overdrachtsbelasting voor starters. Ook pleit de keten voor het ombouwen van kantoren naar starterswoningen en een kooppremie bij het kopen van een huurwoning.
de problemen die woonstarters aandragen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.