nieuws

Talent&Pro trekt Europa in

Archief

Het detacheringbureau Talent&Pro dat vijf jaar geleden werd opgericht, start in september met een vestiging in Denemarken. In Duitsland zijn gesprekken gaande. Het bedrijf mag zich met een omzet van e 12 mln en meer dan tweehonderd medewerkers tot de grotere detacheringbureaus voor de bank- en verzekeringsbranche rekenen.

Twee jaar geleden werd een vestiging in Londen geopend van het onderdeel A Sure Talent. “Daar werken nu ongeveer 25 mensen. Het wordt gerund door een lokale manager. Vanuit Nederland bewaken wij het concept”, vertelt commercieel directeur Michiel Huijbers.
Flexpool
Talent&Pro is verder met een aantal banken en verzekeraars in gesprek voor het oprichten van een zogeheten Flexpool. “Dat betekent dat wij onze werknemers opleiden in de producten en de systemen van de verzekeraar. Komt de nood aan de man, dan kunnen wij op afroep zo tien man leveren”, aldus Huijbers.
Een andere trend die Huijbers constateert, is dat de startersmarkt weer lastig wordt. “Je ziet dat verzekeraars niet snel willen investeren in de ontwikkeling van starters. Vaak onder het motto ‘na twee jaar zijn ze toch weer weg’. Wij nemen dit ontwikkeltraject over.”
Opleiden
Talent&Pro telt vijf werkmaatschappijen: A Sure Talent (zestig medewerkers), A Sure Pro (45 medewerkers), Add Talent (vijftien medewerkers), Max Talent (twintig medewerkers) en Arrange Talent (zeventien medewerkers). De eerste twee richten zich op de bank- en verzekeringsbranche. Add Talent is dit jaar opgezet en richt zich op de pensioenfondsen, waar een grote behoefte aan actuariële rekenaars bestaat. Max Talent is werkzaam voor de decentrale overheid en Arrange Talent voor de facilitaire dienstverlening. Op het hoofdkantoor in Leusden werkt nog eens dertig man.
De werkmaatschappijen zijn op hun beurt onderverdeeld in twee lagen: De Talent-bedrijven met medewerkers die nul tot twee jaar ervaring hebben en de Pro-bedrijven met medewerkers die twee tot zeven jaar ervaring hebben. “Als mensen bij ons binnenkomen, garanderen wij ze een snelle ontwikkeling”, vertelt Huijbers. Binnen de financiële dienstverlening (A Sure Talent, A Sure Pro en Add Talent) worden de medewerkers opgeleid in de bank- en verzekeringsbranche. “Iedereen volgt bij ons Assurantie A Algemeen. Daarnaast geven we ze kennis mee gericht op schade, leven/pensioen, zorg en hypotheken en een aantal vaardigheden. Na A Algemeen volgt men A Leven of Varia. Daarna kunnen ze elk half jaar een opleiding volgen die hun specifieke belangstelling heeft”, vult commercieel manager Denis Slootman aan.
Academy
De opleidingen en trainingen worden in huis gegeven, waarbij lesmateriaal van Nibe-SVV wordt gebruikt. “Wij zijn op dit moment in gesprek met Nibe-SVV om een Talent&Pro Academy op te zetten. Het staat nog in de kinderschoenen, maar dan kunnen we ook opleidingen en trainingen aan onze klanten gaan geven”, vertelt Huijbers. “Daarnaast hebben wij een gecertificeerde post-hbo-opleiding gericht op managementvaardigheden.”
Slootman vertelt dat medewerkers na vijf jaar klaar zijn bij Talent&Pro. ” Daarna moeten ze buiten ons bedrijf op zoek naar een andere baan. Daar begeleiden wij ze uiteraard wel bij. In principe kunnen medewerkers niet tussentijds in dienst treden bij de klant. Mochten beide partijen dat echter toch heel graag willen, dan gaan wij daar niet tussen staan.”
Huijbers en Slootman benadrukken de goede relatie met de klant. “Wij zijn, wat zo mooi heet, een netwerkorganisatie”, zegt Huijbers. “Wij sturen op een lange-termijnrelatie. Onze insteek is dat het vooral leuk moet zijn. Leuk voor onze klanten, leuk voor onze medewerkers en leuk voor ons.” Het bedrijf betaalt zijn medewerkers net iets onder de marktconforme salarissen. “Dat is bewust. Wij vinden dat mensen zelf de keuze moeten maken om in zich zelf te investeren”, zegt Huijbers.
Projecten
De startende werknemers voeren werkzaamheden uit in de sfeer van waardeoverdracht, acceptatie en ze bemannen callcenters bij verzekeraars. “Na drie tot vier maanden zijn ze in staat om over te stappen naar relatiebeheer of de acceptatie van bijvoorbeeld hypotheken of schadebehandeling. De werkzaamheden die verricht worden, liggen allemaal op het administratieve vlak”, vertelt Huijbers.
De meer ervaren werknemers krijgen leidinggevende taken bij verzekeraars. “Daarbij moet je denken aan claimbehandelaars en specialisten op het gebied van arbeidsongeschiktheid.”
“Verzekeraars roepen onze hulp in bij achterstanden, piekopvang, ziekte of zwangerschap en implementatie van software en conversies. Hierbij zijn we betrokken bij het testen, de conversie of het vullen van de database”, aldus Slootman.
Huijbers (links) en Slootman: “Verzekeraars willen niet snel investeren in starters”.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.