nieuws

Systeemhuizen verruimen openingstijden bij euroconversie

Archief

Uit een inventarisatieronde langs de systeemhuizen blijkt dat in ieder geval de grotere systeemhuizen de eerste weken van januari hun openingstijden verruimen.

Systeemhuis Anva is in ieder geval de eerste twee tot drie weken ook buiten kantooruren bereikbaar voor vragen van tussenpersonen. “In het weekend zijn we voorlopig alleen op zaterdag bereikbaar. Maar als het nodig is, zijn we ook zondags beschikbaar”, vertelt Anva-directeur Stoffel van Almkerk.
Assurantie Systemen Nederland (ASN) heeft nog geen definitief besluit genomen. “Maar”, zegt woordvoerster Natasja de Lang, “we overwegen een avond- en weekendopenstelling in de eerste weken van januari.”
Systeemhuis Assistent Automatisering verspreidt aan het einde van dit jaar een update waarin de conversie automatisch wordt uitgevoerd. “Wanneer een gebruiker de conversie opstart, volgt er een melding met een speciaal gsm-telefoonnummer dat kan worden gebeld, als er tijdens de conversie problemen ontstaan. Dat nummer is in de eerste twee weken van januari 2002 doorlopend – dus 24 uur per dag – bereikbaar”, aldus directeur Kees Lagendijk.
ACT in Den Haag verstuurt medio april een mailing aan de tussenpersonen waarin bekend wordt gemaakt wat ACT rondom de eurocoversie allemaal gaat regelen en wanneer. ACT zal buiten kantooruren bereikbaar zijn voor vragen en problemen van tussenpersonen. “We maken tegen die tijd exact bekend wanneer we beschikbaar zullen zijn”, zegt woordvoerder Koos Woltjes van Nationale-Nederlanden.
Bij systeemhuis Online in Nijmegen is het antwoord op de vraag kort en krachtig. “Dat is bij ons niet aan de orde. Wij zijn gewoon geopend van negen tot vijf.”
Het ICT-bedrijf ABZ is weliswaar geen systeemhuis, maar wel nauw betrokken bij de materie. Woordvoerster Yvonne Kersten: “ABZ biedt haar relaties op werkdagen direct voor en na de euroconversie extra ondersteuning. Vragen zullen naar verwachting in eerste instantie bij de verschillende systeemhuizen terechtkomen. Afhankelijk van de omvang van de vraag zal het customer contact center van ABZ in de weken na de euroconversie ook buiten de normale openingstijden van 8.00 tot 18.00 uur bereikbaar zijn.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.