nieuws

Systeemhuis CCS niet gerust op euroconversie bij tussenpersonen

Archief

Systeemhuis CCS wijst tussenpersonen op de website www.ccs.nl en in het relatieblad nog eens nadrukkelijk op de eigen verantwoordelijkheid bij de overgang naar de euro.

CCS meldt op de site dat er sprake is van eenrichtingverkeer. Op een uitgestuurde enquête rondom de euro ontving CCS slechts 29 antwoorden retour. Tussenpersonen was gevraagd vragen in te leveren die tijdens een bijeenkomst besproken zouden worden. Resultaat: 36 aanmeldingen voor de bijeenkomst en maar vier vragen.
CCS zegt er alles aan gedaan te hebben om de conversie naar de euro zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen en wijst in de brief op de website nog maar eens op de eigen verantwoordelijkheid van de tussenpersoon. “Indien u nog geen concrete europlannen heeft, is het inmiddels de hoogste tijd om wakker te liggen. Want in tegenstelling tot de millenniumbug wordt er over het algemeen (te) weinig aandacht besteed aan de problematiek van de euro en wat u er zelf aan kunt doen.”
Rob Duijn, directeur van CCS Front Office: “We scherpen het wat aan. We willen onze relaties wakker houden. We willen niet het risico lopen in een claimcultuur terecht te komen. Wij hebben er dus alles aan gedaan, het woord is nu aan te tussenpersoon.”
Om de toeloop aan vragen tegen het einde van het jaar te kunnen beantwoorden, heeft CCS een ‘eurodesk’ ingericht. Deze wordt bemand door zes ‘eurospecialisten’ en is deze maand van start gegaan. “In november zal het nog wel rustig zijn, maar tegen het eind van het jaar verwacht ik een hoop vragen”, aldus Duijn. Rond de jaarwisseling is de eurodesk extra lang geopend.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.