nieuws

Subtiel

Archief

Tussenpersonenorganisaties zeggen zich weinig zorgen te maken over de komst van Polis Direct op de Nederlandse markt. Aan de overkant van het kanaal liggen hun collega’s echter flink onder vuur van de Britse equivalent van Polis Direct: Direct Line.

De agressieve manier waarop Direct Line de (auto)verzekeringsmarkt benadert, wordt haarscherp duidelijk in een tv-commercial, waarvan hier enkele beelden zijn afgedrukt. Het rode telefoontje op wielen, dat in Engeland symbool staat voor Direct Line, schiet als een soort Superman ‘te hulp’ zodra een consument bij een tussenpersoon z’n verzekering dreigt te sluiten. Met een uitschuifbare cirkelzaag verwijdert het telefoontje de complete vloer onder de tussenpersoon, waarna deze in de diepte verdwijnt. De consument hoeft dan alleen nog maar een gratis telefoonnummer in te toetsen om z’n verzekeringsbehoefte te bevredigen.
Polis Direct heeft bij monde van directeur Wim de Witte beloofd om het Nederlandse intermediair niet op de bovenstaande Britse manier aan te vallen. En dan te bedenken dat we al een aantal subtiele commercials in gedachten hadden. De NVA-man op het strand, die door één van die grote graafmachines wordt gegrepen en vervolgens in zee wordt gedumpt. Of anders de man van de Europeesche, die tijdens een foto-safari in Afrika het slachtoffer wordt van een dolle olifant (want plezier moet verzekerd zijn), of dat dikke Generali-mannetje, die er met z’n Renaultje 4 bestel in de Alpen achterkomt dat de remleidingen zijn doorgezaagd…

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.