nieuws

Stilzwijgende prolongatie van autopolis gevaar voor portefeuille

Archief

Adviesbureau Dullemond & Oosterbaan adviseert het intermediair om klanten op eigen initiatief te attenderen op mogelijke premiebesparing op hun autoverzekering als het moment van verlenging is aangebroken.

Het intermediair doet er verstandig aan na te denken wat de sterk gedaalde autopremies betekenen voor de relatie met de eigen klanten. Niet alleen op het moment dat de bestaande auto wordt vervangen, maar ook bij de jaarlijkse prolongatie, aldus adviesbureau D & O in zijn nieuwsbrief. “Het op eigen initiatief attenderen van consumenten op de mogelijkheid om de premielast voor de autoverzekering te verlagen zal door de consument als een zeer positief contactmoment worden ervaren. Dit positieve moment kunt u gebruiken om de consument enthousiast te maken om voor meer producten en diensten gebruik te maken van het assurantiekantoor”, zo luidt het advies.
Omgekeerd moet het intermediair er rekening mee houden, vindt het adviesbureau, dat de consument op de hoogte is van de sterk gedaalde premies voor autoverzekeringen. Het niet melden van de mogelijkheid om tot een lagere premie te komen, kan dan leiden tot een aantasting van het vertrouwen dat de consument heeft in zijn intermediair.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.