nieuws

Steeds minder werk voor Britse autopolistussenpersonen

Archief

Britse autoverzekeringsmakelaars hebben te maken met stijgende kosten en terugloop van diensten, doordat steeds minder gebruik wordt gemaakt van tussenpersonen

Uit een rapport van het Britse onderzoeksbureau Defaqto onder 110 dienstverleners op de Britse automarkt, blijkt dat het sluiten van autopolissen via tussenpersonen 40% van de Britse automarkt uitmaakt, vergeleken met 70% in 1992. Ook wordt gewaarschuwd dat verzekeraars revanche nemen op het jongste plan van tussenpersonen wat betreft de verplichte expertisebeloning bovenop de premies. Defaqto geeft aan dat de directe verzekeraars dit zullen aangrijpen voor hun eigen marketing. Maatschappijen strijden wanhopig om hun zaken, om winst te bevorderen. Ook ziet het rapport de toenemende dominantie van supermarkten die optreden als autopolisverkopers, weerspiegeld in de 1,4 miljoen polishouders van supermarkt Tesco en door de daling van het marktaandeel van de tussenpersonen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.