nieuws

Stater herstelt fout via incasso bij klant

Archief

Tal van klanten die een hypotheek hebben gesloten bij Bank of Scotland, krijgen morgen een brief met het verzoek een bedrag over te maken aan Stater. Het bedrijf, dat de administratie van hypotheken verzorgt voor Bank of Scotland, heeft door een systeemfout abusievelijk in 2003 en 2004 geen, te weinig of te veel bereidstellingsprovisie in rekening gebracht. Dit bedrag wordt in rekening gebracht bij verlenging van de offertetermijn. Stater heeft in een aantal gevallen provisie berekend over de verkeerde periode en een onjuist rentepercentage voor de berekening gebruikt.

Inkoopcombinatie NIA is ongelukkig met de situatie. “Hier wordt niemand beter van”, zegt directeur Henk Hulsebos. Volgens hem moeten klanten gemiddeld rond de duizend euro terugbetalen. Bij NIA alleen al gaat het om 300 klanten. Stater zet een telefoonteam in om reacties op te vangen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.