nieuws

Spelletjes spelen met verzekeraars

Archief

Spelletjes spelen met verzekeraars

Je staat er als gedisciplineerde medewerker niet zo bij stil, maar hele v Spelletjes spelen met verzekeraars olksstammen zijn op internet bezig met wedstrijden die door verzekeraars worden georganiseerd. Op de verkeersinformatiepagina’s van de ANWB schitterde een verlokkende actiebanner van Univé. ‘Doe mee aan de wedstrijd Mijn Topbaas en maak kans op één van de vijf bedrijfsfeesten.’
Je kunt je baas samenstellen uit allerlei elementen, beginnend met het lichaam van een man of vrouw. Het enige externe element is het gezicht van je baas. Daartoe dien je wel over een digitale foto van de leidinggevende te beschikken.
Op het moment dat wij een bezoek brachten aan Mijn Topbaas.nl stond de chef van de Brandweer van Alkmaar bovenaan. Op de tiende plaats van de ranglijst prijkte Hulsman Assurantiën uit IJsselmuiden. Deze inzending werd uiteraard direct aangeklikt. ‘Het zag er niet uit’, zou men tegenwoordig zeggen: een vrouwspersoon met zweepje en handboeien en wegens een upload-fout hing een stel kaplaarzen voor het gezicht van de bazin te bengelen.
Top of flop
De bezoeker kan bij elke compositie (oude tijden herleven) kiezen uit de knoppen Top en Flop. Gedreven door solidariteit met het intermediair, hebben wij op ‘Top’ geklikt. Het effect was verbluffend, want toen de even verdwenen top-tien weer op het scherm verscheen, bleek Hulsman Assurantiën in één machtige beweging van de tiende naar de eerste plaats te zijn gestegen.
De actie kent vijf speelrondes en duurt nog tot en met 18 december.
Elke week wordt een financiële tegemoetkoming voor een bedrijfsfeest ter waarde van _ 1.000 toegekend.
FBTO
Op de site van FBTO kun je een spel met Mona Lisa spelen, onder het motto ‘Met Da Vinci naar Parijs’.
Ben jij zo goed als Leonardo da Vinci? Speel dan nu het spel en win een reis naar Parijs voor twee personen of één van de 5.000 verrassingen.
FBTO hanteert de slagzin: Verzekeren kan je zelf. Nu is het: een meesterwerk maken kan je zelf.
Het spel is gebaseerd op een recente commercial van FBTO, die de veronderstelde ontstaansgeschiedenis van het schilderstuk Mona Lisa in beeld brengt. Deelnemers moeten een nieuwe ondertiteling invullen, die logisch past bij de op het schilderdoek te plakken foto (bijvoorbeeld van een vriend of vriendin) en “klaar is je persoonlijke kunststukje”. Deze wedstrijd duurt nog tot de jaarwisseling
AnderZorg
Na Pakjesavond kwam AnderZorg met als surprise de website Slimmehelden.nl, waarop je onder meer elke dag een gratis zorgpolis kunt winnen. Op de site staan ook enkele filmpjes, waaronder een video waarin een jonge vrouw in het bos loopt met een vriend. Die kennen wij, want het is de smurfachtige knakker van Achmea die in Jus d’Assurance in AM 21 (pag. 23) ten tonele is gevoerd. De vrouw valt als een blok voor een tegenligger, Mr. AnderZorg, en dumpt de blauwe engerd in de belendende vijver. Deze actiesite is tot 1 februari actief . zowel in december als in januari kan iemand een draagbare Playstation winnen.
In rij voor het eten
De nieuwe provisieregels hebben vooral voor hypotheek- en levenkantoren een grote invloed op de inkomsten in de komende jaren. “Het is goed dat we hier al kunnen wennen dat we straks in de rij voor ons eten moeten staan”, verzuchtte een NVA-lid, toen hij tijdens een informatiebijeenkomst van zijn organisatie aansloot bij de rij wachtenden voor de broodmaaltijd.
Oplossing prijsvraag
De prijsvraag in AM 22 over een nieuwe tv-reclame van CZ leverde slechts twee goede inzendingen op. Ramona van Leeuwen uit Santpoort-Noord had het helemaal goed gezien: de hardloper komt bij een kruising aan waar de weg droog is en in het volgende beeld ligt er opeens een grote plas water op de weg”. Toch was dit niet de enige goedgekeurde inzending. Marcel Blokland, medewerker van het Verbond van Verzekeraars is zelf een fervent hardloper. Hij reageerde: “De reclame van CZ is foutief op het punt dat de hardloper moet stoppen voor de vrachtwagen en vervolgens meteen omhoog springt. Het is onmogelijk recht omhoog te springen als je snelheid hebt.”
Beiden hebben inmiddels een exemplaar van ‘Lachen Verzekerd!’ ontvangen.
Centraal Beheer enige verzekeraar in strijd om Gouden Loeki 2006
Het aantal verzekeringsreclames dat meedingt naar de Gouden Loeki is dit jaar opnieuw gedaald en het aantal assurantiebedrijven is gekrompen tot één. Waren er in 2004 negen verzekeringscommercials genomineerd en vorig jaar nog vijf, nu is de oogst beperkt tot vier. Deze vier filmpjes, op een totaal van 36 nominaties, komen alle uit de koker van Centraal Beheer Achmea, te weten ‘Getuige’, ‘Kalou’, ‘Parkeren’ en ‘Acupunctuur’.
Iedereen kan tot en met 21 december op www.goudenloeki.nl stemmen. Uit de daaruit voortkomende top-vijf wordt op 22 december, in een rechtstreekse tv-uitzending, de winnaar gekozen.
Assurantiebridgers lopen nog niet hard
Tot verbazing van het organisatiecomité loopt het nog niet storm voor de jubileumeditie van het Assurantie Bridge Toernooi op 27 januari. “Maar we moeten nog van diverse maatschappijen inschrijvingen ontvangen”, aldus Tineke Boomsma. Zo lang het maximum van honderd paren nog niet bereikt is, kunnen assurantiebridgers zich nog aanmelden. Voor meer informatie: tel. 013-462.15.10 of kijk in AM 22, pag. 23).
Sjatten en skatten
De voorleesfunctie op de site van VGZ blijft hilarisch, want de geautomatiseerde spreekster is maar beperkt in haar Engelse uitspraak. Met het woord online kan zij verbaal nog prima uit de voeten, maar een chat wordt uitgesproken als ‘sjat’ en de wieltjessport skaten wordt uitgesproken als ‘skatten’.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.