nieuws

Spaarrekening is populairste financiële product op internet

Archief

Van alle online financiële producten wordt de spaarrekening het meest gesloten: 18% van de consumenten die zich via internet financieel oriënteren (ca. 1,1 mln) heeft een online spaarrekening gesloten.

Dit blijkt uit een onderzoek van Blauw Research, dat elk half jaar een onderzoek houdt onder 800 Nederlandse internetgebruikers over online verkoop van financiële diensten. Een half jaar geleden bleek nog 10% van de oriënterende internetters een spaarrekening te hebben gesloten. Een online reisverzekering is door 9% van de speurende internetgebruikers gekocht.
Complexere financiële producten, zoals hypotheken, lijfrentes en leningen, blijven achter in groei. Wel is internet bij deze producten een belangrijk informatiekanaal: van alle internetgebruikers oriënteert 65% (een half jaar geleden: 54%) zich op financiële producten.
Daarbij wordt vooral gekozen voor de site van de instelling waarvan men al klant is: deze wordt door 72% bezocht. Verder bezoekt men de sites van andere financiële dienstverleners (52%), zoekt men met een zoekmachine (33%) of gaat men naar een vergelijkingssite (22%). Het gebruik van vergelijkingssites is niet gestegen; men zoekt voornamelijk op internet om zelf een vergelijking te kunnen maken. De sites van Postbank, ABN Amro en Rabobank hebben de grootste bezoekersaantallen. Postbank heeft de hoogste conversieratio: het aantal kopers afgezet tegen het aantal bezoekers.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.