nieuws

Service in goede handen bij kleine zorgverzekeraars

Archief

Ook dit jaar blijven de kleine zorgverzekeraars het qua service beter doen dan de grote zorgverzekeraars. Dit blijkt uit jaarlijkse Consumenten Monitor 2006 van Independer.

Al drie jaar lang vraagt Independer de sitebezoekers naar de kwaliteit van de dienstverlening van zorgverzekeraars. En al drie jaar lang komen de kleine zorgverzezekeraars er beter uit dan de grotere. Ook dit jaar weer.
ONVZ staat net als vorig jaar op de eerste plaats. De zorgverzekeraar scoort een gemiddelde van 7,8, waar vorig jaar nog een 8 gehaald werd. Salland heeft eveneens een gemiddelde van 7,8, maar scoorde op de onderdelen ‘Beloften nakomen’ en ‘Afhandeling declaraties’ een paar tienden minder. IZA en De Friesland staan respectievelijk op de derde en vierde plek.
Onder het gemiddelde
Er zijn echter ook zorgverzekeraars die onder het gemiddelde scoren. De laatste plek op de lijst is voor Anderzorg dat met een gemiddeld cijfer van 6,5. Vooral op bereikbaarheid scoorde deze verzekeraar het minst. De afhandeling van declaraties daarentegen kon rekenen op een waardering met een 7,0.
Agis neemt een prominente plaats in in de laagste regionen van deze lijst: voorlaatste met een 6,6.
IZZ, vorig jaar nog goed voor een tweede plek, moet dit jaar genoegen nemen met de negende plek. Vorig jaar kreeg IZZ een 7,6, nu een 7,4.
De consumenten konden hun waardering in een cijfer uitdrukken op de onderdelen: ‘klaarstaan voor de klant’, ‘beloften nakomen’, ‘afhandeling declaraties’ en ‘bereikbaarheid’.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.