nieuws

‘Schrappen label Postbank riskant besluit ING’

Archief

Met het schrappen van het label Postbank doet ING niet alleen aan waardevernietiging, maar loopt het concern ook het risico klanten te verliezen

Dat stelt merkendeskundige Paul Moers in zijn gisteren verschenen boek ‘Merk toch hoe sterk’. “De combinatie van ING en Postbank gaat met het businessmodel van Postbank werken, maar met de naam van de ING. Zo’n analyse gaat in de praktijk niet opleveren wat men ervan verwacht. ING ziet een belangrijk feit over het hoofd: klanten willen serieus genomen worden en verwachten dat het merk op zoek is naar een langdurige relatie. Die wordt op deze manier niet gebouwd.” Meer informatie over het 324 pagina’s tellende boek (€ 29,50): www.merktochhoesterk.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.