nieuws

Schoenen laten poetsen als ‘persoonlijke innovatie’

Archief

Op het seminar over ‘Innovatie als eigenschap’ ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van Falcon Leven was directeur Verkoop Frits Rijnaard (44) er als de kippen bij om zijn schoenen te laten poetsen door de Amerikaanse professional Kevin de Shoeshiner. Het (laten) poetsen van schoenen diende als een voorbeeld voor persoonlijke innovatie, of was het innovatie als ondernemer? Algemeen directeur Edzo Doeve (40) hield het intermediair voor dat de eerste voorwaarde voor innovatie het verkrijgen van informatie is. Daartoe moet de organisatie dicht op de klant en de markt zitten en durven tegen de stroom in te gaan. “Innoveren is een eigenschap, geen managementkunstje. Visie ontwikkel je vanuit gevoel en niet via het beeldscherm. En visie maakt innovatie”, aldus Doeve.

Ook verzekeraar Interpolis hield deze week in Nijkerk een (tweede) seminar over innovatie voor medewerkers van assurantie-afdelingen van Rabobanken.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.