nieuws

Schepmeppers kunnen uitvaartpolis winnen “En Pierre, wat hebben

Archief

zij gewonnen

” Pierre: “Een uitvaartverzekering!” Het is even wennen, maar ook de uitvaartpolis heeft inmiddels de status van prijs voor winnaars van een spel. De prijs is in eerste instantie weggelegd voor luisteraars van radiozender Slam!FM. Zij worden opgeroepen een spelletje schepmeppen te spelen op de website Canyoudigit.nl, van het Nationaal Spaarfonds (Delta Lloyd Groep). De actie “wordt mede mogelijk gemaakt door” filmdistributeur RCV, die aandacht vraagt voor de nieuwe film Final Destination 3. In deze film wordt de dood rijkelijk geëxploiteerd, getuige het motto “This ride will be the death of you”. Even wennen is verder het taalgebruik waarmee mensen warm worden gemaakt voor de uitvaartverzekering. “Speel nu de dodelijke game schepmeppen en win alvast je eigen uitvaart”, zo is op de site van Slam!FM te lezen. Eenmaal op Canyoudigit.nl beland, lijkt het invullen van een e-mailadres en naam te volstaan voor het meedingen naar de prijs: een uitvaartpolis ter waarde van ? 5.000. “Gun een vriend een eigen begrafenis”, is de oproep om tevens naam en mailadres van een ander in te vullen. Volgens Jorissa Kuipers van Nationaal Spaarfonds gaat de prijs echter alleen naar de schepmepper met de hoogste score. Door te klikken op ‘Mep to start’ kan het spel beginnen: uit graven opduikende doodgravers moet virtueel een mep worden gegeven. “Een score van meer dan tweehonderd is mogelijk”, verklapt Kuipers. Mensen die dat aantal niet halen, kunnen zelf direct een uitvaartpolis sluiten. Daarmee is een dvd-pakket van Final Destination te winnen. Overigens konden de zenders Q-Music en Radio 538 de promotieactie niet waarderen. “Win je eigen begrafenis” wilden deze radiozenders niet in hun reclameblokken horen. Zwitserleven zet CEO op zitzak Je kijkt naar de verkeersinformatie van de ANWB op internet. De aandacht wordt getrokken door een levendige ‘banner’ aan de bovenkant van het beeldscherm. ‘Hoeveel vacaturesites moet je zien voor het klikt?’ En op een ander moment: ‘Ben je nu nog niet uitgeoriënteerd?’ Bij het aanklikken word je verbonden met www.werkenbijzwitserleven.nl (om alles op deze geavanceerde site te kunnen zien, dient er wel een Macro Media Flashplayer geïnstalleerd te zijn). De kijker komt te zitten achter een virtueel bureau. Als je midden op het beeldscherm van je computer klikt, komt wat scherper de zitzak met man erop in beeld. “Dit is Marco Keim, CEO van Zwitserleven. Wil je weten wat hij te zeggen heeft, klik dan op de zitzak (of op Marco)”, staat eronder. “Hallo, ik ben Marco Keim, trotse bezitter van het Zwitserlevengevoel, verantwoordelijk voor zo’n 650.000 klanten en 750 medewerkers. Ik ben de CEO van Zwitserleven. ( .) Wij willen dé pensioenverzekeraar van Nederland worden. ( .)Heb jij inzet, energie, creativiteit en en gedrevenheid? Kom langs, overtuig ons en wordt wakker!” De site omvat onder meer een competentietest, enkele tientallen vacatures, en ook filmpjes over je irritante huidige collega. Insurance Sail 2006 half weggewaaid Stormwaarschuwingen waren er niet, dus kon op zaterdag 8 april de dertiende Insurance Sail gewoon doorgaan. “Er stond weliswaar een stevige bries, maar een baantje in de luwte dachten we nog wel te kunnen uitzetten”, aldus Monique van Hooft van het organiserende Ottenhome in Loosdrecht. Echter, om 10.00 uur deed de wind er nog een tandje bij en werd het windkracht 6 met in vlagen 7. De ochtendwedstrijd werd afgeblazen. Alle deelnemers konden wel inschepen in motorsloepen voor een tocht over de vaarten in het Loosdrechts Plassengebied. Een mooie tocht langs plekken waar je als zeiler nooit komt. “Maar men was gekomen voor het zeilen en zo langzamerhand begonnen we toch een beetje bijgelovig te worden. Zou het toch zitten in de dertiende keer?”, aldus Monique. “Tijdens de lunch begon het tij gelukkig te keren. Het werd zelfs lekker zeilweer.” Er zijn twee korte wedstrijdjes gevaren met het hele deelnemersveld (circa 25 teams) De scores van beide manches zijn opgeteld. De top-drie: 1. Reaal (Michiel Ruiter), 2. Centraal Beheer Achmea (René Colle), 3. Centraal Beheer Achmea (Randolf Kobus). Rode opmerkingen In het boek ‘Tijd is geld’, uitgegeven door het Personenschade Instituut van Verzekeraars, voert Maarten Tromp een opmerkelijk pleidooi. Om het onderhandelen over een letselschade positief te beïnvloeden, zouden de betrokken partijen moeten gaan denken en praten aan de hand van kleuren. Dat is onpersoonlijk (in de letterlijke zin van het woord) en zou daardoor veel constructiever zijn. Tromps voorstel is gebaseerd op de theorie van De Bono over de zes kleuren denkhoeden (rood, wit, zwart, geel, groen en blauw). Iedere kleur staat symbool voor een bepaalde manier waarop men tegen dingen kan aankijken. “Rood staat voor vuur en warmte. Voor emoties, gevoel en intuïtie.” Dit betoog was koren op de molen van de schrijver van het voorwoord: Aleid Wolfsen, lid van de Tweede Kamer namens de PvdA. “Rode opmerkingen zijn de enige opmerkingen die men niet hoeft te motiveren”, schrijft Tromp. Socialist Wolfsen: “Dat neem ik mee naar de Kamer.” Prinses Pecunia lijkt uitgeschreven Is ons een beetje zand in de ogen gestrooid door Proteq? Belden wij op 15 maart met de vraag hoe het zat met de afscheidsrede van Prinses Pecunia, die er maar niet kwam op haar weblog. Werd ons verteld dat de prinses op wonderbaarlijke wijze genezen was van haar Royal Stress Injury (toevalligerwijs ook RSI in de afkorting). Maar na de halsoverkop-plaatsing van het betreffende bericht in haar weblog hebben we niets meer van Pecunia vernomen. Ja, ze was wel in vol ornaat te bezichtigen op de huishoudbeurs in de RAI, maar op internet zwijgt ze al bijna vier weken in alle talen, zo stelden wij op 12 april vast.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.