nieuws

Sanering naar twee labels: Aegon en Aegon Spaarbeleg

Archief

Aegon Nederland houdt in ons land op termijn nog twee labels in de lucht: Aegon en Aegon Spaarbeleg. Merken als Axent, SpaarAdvies en Financieel Compleet worden geschrapt.

Aegon Spaarbeleg is een bundeling van diverse verkoopkanalen: Spaarbeleg, Spaarbelegger, Financieel Compleet, Axent/Aegon, ViaVisie, CNV Verzekeringen, SpaarAdvies, Adviespunt en Elan. Het tijdstip waarop alle labels worden geschrapt, is nog niet bekend. Wél is voor Aegon Spaarbeleg al een nieuwe huisttijl inclusief nieuw logo ontworpen. Overigens geldt een uitzondering voor CNV Verzekeringen: dit label blijft omwille van de specifieke doelgroep (vakbondsleden) bestaan.
Het ruim zevenhonderd medewerkers tellende Aegon Spaarbeleg krijgt als opdracht om Nederland, vanuit de vestigingen Nieuwegein en Amersfoort, “financieel fit” te maken. Het bedrijf zegt nu één miljoen klanten te hebben, oftewel 13% van de Nederlandse gezinnen, en ambieert dat percentage in 2008 te hebben opgekrikt tot 15%. Daartoe moeten volgens Martin Aalders, voorzitter van het managementteam, de verkoopkosten omlaag. “We hebben nog teveel verschillende software en processen. Door te vereenvoudigen en te standaardiseren kunnen we kosten besparen. De omzetgroei moet komen van tevreden klanten.” Aalders wordt in het managementteam geflankeerd door Leonard van Dijk, Ebbo van Gelderen, Barbara Snijders en Rolf van Woerkom.
Op ’t Werk
Een apart onderdeel binnen Aegon Spaarbeleg is de verkooporganisatie Spaarbeleg Op ’t Werk. “Wij bieden werknemers namens de werkgever communicatie van loongerelateerde arbeidsvoorwaarden”, zo vat Van Woerkom de bedrijfsactiviteit in personeelsblad InterAegon samen. “We doen dat op een spreekuur, in presentaties of desnoods tijdens een persoonlijk gesprek aan de keukentafel.”
Spaarbeleg Op ’t Werk bestaat uit tachtig medewerkers die voorheen werkten onder de vlag Adviespunt Pensioenen, Financieel Compleet of ViaVisie. Daar zijn zes Spaarbeleggers aan toegevoegd die zich richtten op de zakelijke markt. “Doorgaan onder de oude namen was geen optie”, aldus Van Woerkom. “We wilden een simpele naam die direct associaties oproept met onze formule. Op ’t Werk zegt precies wat we doen.”
Volgens Van Woerkom wordt het werk voor alle adviseurs veelzijdiger. “Adviseurs van Financieel Compleet en Spaaradvies deden eerst vooral pensioenen en daar komen nu andere producten voor vermogensopbouw bij, zoals hypotheken. De voormalige ViaVisie-adviseurs gaan voortaan ook pensioenen verkopen en de zes Spaarbeleggers adviseerden eerst alleen over bedrijfsspaarregelingen en de PensioenVersterker.”
Spaarbeleg Op ’t Werk wil volgend jaar duizend bedrijven als nieuwe klant verwelkomen. “Ons doel is na vijf jaar 10% van de Nederlandse bedrijven vanaf tien werknemers als klant te hebben.”
Het nieuwe logo van Spaarbeleg: een paperclip (“symbool voor gemak”), een wit vierkantje (“transparant en oprecht”) en de kleur groen (“fris, vriendelijk en onderscheidend”).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.