nieuws

RVS wil aantal adviseurs aanzienlijk uitbreiden

Archief

RVS wil volgend jaar flink groeien. “Dit jaar komen er nog tweehonderd nieuwe medewerkers bij, en volgend jaar willen we nog eens 250 nieuwe adviseurs aannemen”, zei RVS-directeur Ewout Steenbergen tijdens de presentatie van de nieuwe reclamecampagne in de Euromast.

Door extra adviseurs in te zetten en nieuwe doelgroepen als starters te benaderen, denkt hij het huidige marktaandeel van RVS circa 10% te kunnen laten groeien.
“Het unieke van RVS is dat wij de meest persoonlijke adviseurs hebben die rechtstreeks hun klanten benaderen en directe financiële oplossingen bieden”, zegt Ewout Steenbergen. Hoewel het bedrijf moderne middelen niet schuwt – verzekerden kunnen onder andere met RVS communiceren via een chatbox – wil Steenbergen het gesprek aan de keukentafel, zoals hij het noemt, in elk geval in stand houden. “Dit persoonlijke contact is een van de zaken waarin wij onderscheidend zijn.”
Aan de weg timmeren
Met die aanpak kon het bedrijf vorig jaar een forse groei realiseren. De hypotheekproductie groeide met 50% en de premiejaaropbrengst van verzekeringen met 25%. Dit jaar werd de lijn doorgezet. Uit de halfjaarcijfers van ING bleek dat het resultaat Leven met 44% was gestegen. Over de huidige cijfers mag Steenbergen op dit moment niets zeggen, in verband met jaarcijfers van ING die binnenkort worden gepubliceerd.
Starters nieuwe doelgroep
Om deze opgaande lijn vast te houden wil RVS zich nu op een nieuwe doelgroep gaan richten. Het gaat om de leeftijdsgroep van mensen tussen 18 en 30 jaar die zelfstandig wonen. Op dit moment heeft RVS een marktaandeel van 6% in deze groep. De informatiebehoefte ligt echter ver boven die van de gemiddelde Nederlander. “Het gaat hier om een heel interessant marktsegment”, zegt Steenbergen. “Deze mensen hebben hun leven als het ware nog in de steigers staan. Als verzekeraar willen wij ons vooral focussen op de belangrijke momenten in iemands leven: wanneer hij zo nu en dan advies nodig heeft om zijn financiële situatie te regelen.”
Felicitas
Omdat het adviesapparaat van RVS binnen de ING-groep wordt gezien als een geëigend kanaal om de markt met persoonlijk financieel advies te benaderen, komen RVS-adviseurs over de vloer bij klanten van ING Bank. Ook van de Postbank en de felicitatiedienst Felicitas krijgt RVS potentiële klanten aangereikt. Steenbergen: “Op dit moment zijn we met nog meer partijen in gesprek die voor ons potentiële klanten kunnen aanleveren, maar ik kan nog niet zeggen wie dat zijn. ”
{kader]
RVS brengt adviseurs
in hogere sferen
RVS, van origine een Rotterdamse verzekeraar, had de Euromast uitgekozen voor de presentatie van zijn nieuwe reclamecampagne. In die campagne speelt het bekende RVS-beeldmerk van het echtpaar met paraplu en hond een dominante rol. In de nieuwe televisiespot laat RVS met een paraplu uitgeruste adviseurs als een soort beschermengelen meevliegen met de verzekerden onder het motto: de oplossing is dichterbij dan u denkt. Na de presentatie kwam een groep als RVS-adviseurs geklede geveltoeristen zelfs ‘abseilend’ van de Euromast naar beneden. Het honderd jaar oude beeldmerk is aangepast. Het RVS-echtpaar is een slag gedraaid en kijkt het publiek nu in de ogen.
“De aanpassingen waren nodig omdat het merk naast persoonlijk en betrouwbaar ook als traditioneel en ouderwets wordt betiteld”, aldus Dick de Kuijk, directeur marktmanagement en communicatie van RVS.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.