nieuws

RVS gaat allochtone markt bewerken

Archief

RVS is gestart met het Project Allochtonen en Etno-marketing (Palet), waarmee de loondienstverzekeraar zich specifiek wil gaan richten op de allochtone markten. Met name in de Turkse gemeenschap ziet de ING-dochter wel brood.

Met Palet wil RVS zoveel mogelijk kansrijke allochtone klanten werven. “Als we specifiek naar de Turkse doelgroep kijken, dan zien we dat dit een groep is met veel jongeren, een stijgende welvaart, een ruim inkomen en veel spaargeld”, zo stelt RVS-projectleidster Ebru Umar in de ING-krant.
“Maar tevens valt op dat Turken weinig verzekeringen sluiten. Ze zijn relatief onbekend met verzekeringen en kampen veelal met een taalprobleem”, aldus Umar. RVS gaat de doelgroepen daarom apart benaderen, onder meer via advertenties in Turkse kranten en vertalingen van brochures in het Turks.
Voor de follow-up zorgen de RVS-adviseurs in een persoonlijk gesprek. RVS heeft daarvoor, speciaal in de grote steden, diverse Turkse adviseurs in dienst genomen. Het allochtonenproject duurt in principe één jaar. “Palet is een lange termijnproject. Je haalt nu klanten binnen, ook al is het met een lage premie. De doelgroep zal echter niet alleen in omvang stijgen, maar ook in welvaart.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.