nieuws

RVS en Postbank lanceren nieuwe reclamecampagnes

Archief

RVS en de Postbank hebben een nieuwe reclamecampagne ontwikkeld. De campagnes van beide ING-dochters zijn deze maand van start gegaan.

De productcampagne van RVS richt zich op pensioenen, hypotheken en de spaarloonregeling. Per product wordt een maand lang een tv-spot uitgezonden, te beginnen met het spaarloonproduct. Tussendoor komt de bekende commercial op de beeldbuis waarin een auto spontaan begint te rijden en onderweg veel schade aanricht.
De nieuwe spots knopen aan bij de corporate image commercial waarin de RVS-adviseur wordt geprofileerd als een man die altijd klaar staat voor zijn klanten. Het gesprek van de verzekeringsadviseur met de klant is als uitgangspunt gekozen. De laptop waarmee een directe verbinding kan worden gelegd met het RVS-kantoor speelt een belangrijke rol. Ook wordt gewerkt met dezelfde acteurs.
De spaarloonspot richt zich op consumenten die meer rendement willen halen uit deze bedrijfsspaarregeling door koppeling aan een van de beleggingspolissen van RVS. De spot toont een kleine auto die een tunnel inrijdt en er als een grotere en luxere cabriolet weer uit tevoorschijn komt.
In september komt de hypotheekcommercial op het scherm. Het huis gefinancieerd door een RVS-hypotheek komt in deze tv-spot letterlijk en figuur naar je toe. Tegen het eind van dit jaar volgt dan de derde en laatste productgerichte spot: die voor pensioenen. Een ogenschijnlijk oer-Hollands tafereeltje blijkt zich uiteindelijk af te spelen in veel zonniger oorden.
Postbank
De Postbank voert een corporate advertentiecampagne in dagbladen. In alle landelijke dagbladen verschijnt een pagina met een actuele boodschap met allerhande informatie, tips en telefoonnummers. De pagina met antwoordcoupon verschijnt aanvankelijk wekelijks.
Het doel van de campagne is het imago te versterken als laagdrempelige, toegankelijke financiële dienstverlener met breed productassortiment.
Aan deze advertenties evenals alle uitingen van de Postbank wordt een nieuwe themaregel verbonden: ‘De Postbank. Van 15 miljoen mensen’.
Verder is een campagne van start gegaan waarin de Postbank spaarders werft voor de Easy Blue Rekening, een spaarrekening voor jongeren tot achttien jaar. Een nieuwe spaarder krijgt vier vouchers die op werkdagen op vertoon van een giropas kunnen worden ingewisseld voor een bioscoopkaartje. De campagne bestaat uit tv-spots, advertenties in jongerenmagazines, mailings en informatie op Internet.
De ‘spaarloonspot’ van RVS: een kleine auto rijdt een tunnel in en komt er uit als een grote, luxe cabriolet.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.