nieuws

Royal belooft intermediair administratieve beterschap

Archief

In een persoonlijke brief aan tussenpersonen heeft Royal-directeur Frank Rosenmuller beterschap beloofd voor de kwaliteit van de Leven-administratie.

Aanleiding voor de brief zijn klachten van NVA-leden over de administratieve verwerkingssnelheid bij Royal en de publicatie hierover in AM (AM 8, pag. 15).
“Ik wil de situatie niet bagatelliseren en zeg niet dat ik tevreden ben over de kwaliteit van onze dienstverlening”, aldus Rosenmuller openhartig in de brief aan het intermediair. “Ondanks alle maatregelen die wij genomen hebben, komt het resultaat mij nog niet snel genoeg. Vooral daar ik mij realiseer dat onvoldoende service een extra belasting is voor uw organisatie.”
Krapte
Met maatregelen doelt Rosenmuller onder meer op de sterk verbeterde automatisering, grote investeringen in opleidingen en de groei van het personeelsbestand van 208 (begin vorig jaar) naar 300 (eind maart van dit jaar). “Deze maatregelen moeten in de nabije toekomst hun vruchten gaan afwerpen”, is de stellige mening van Rosenmuller.
De personeelsuitbreiding met bijna 50% heeft plaatsgevonden ondanks de krapte op de arbeidsmarkt. Die krapte heeft Royal echter wel parten gespeeld “omdat wij hierdoor een groot aantal ervaren medewerkers zijn kwijtgeraakt”.
Stater
Om het intermediair een duidelijk beeld van de administratieve situatie bij Royal te geven, en om “indianenverhalen” uit de wereld te helpen, heeft Rosenmuller een overzicht van de werkvoorraden bijgevoegd. Daaruit blijkt dat met name de hypotheken tot de probleemgebieden horen. “Toen u massaal om hypotheekoffertes vroeg, hebben wij de deuren niet gesloten, omdat wij beseffen dat een dergelijk beleid u omzet zal kosten”, aldus Rosenmuller, die verder een deel van de Royal-problemen verklaart door te wijzen op de grote verwerkingsachterstanden bij hypotheekadministrateur Stater.
Rosenmuller maakt van de gelegenheid gebruik om ook te wijzen op de “goede punten” van zijn bedrijf. “Ik wijs op onze productkwaliteit, onze fondsresultaten en marketingsupport. Ook wil ik niet onvermeld laten dat wij één van de weinige verzekeraars zijn die uitsluitend voor distributie via het intermediair hebben gekozen.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.