nieuws

Roelofs alweer weg bij AXA

Archief

Nog geen acht maanden na zijn aantreden als directeur is Carlo Roelofs (38) vertrokken bij AXA Schade. Volgens beide partijen “omdat de klus geklaard is”.

Roelofs werd augustus vorig jaar, samen met William Briffaut, benoemd tot directeur Schade. Briffaut werd verantwoordelijk voor de actuariële kant van het schadebedrijf en Roelofs mocht de front-, mid- en backoffice aansturen. Pierre Lefèvre, toen nog groepsvoorzitter van AXA Nederland, fungeerde als interim-directeur van het schadebedrijf na het onverwachtse vertrek van Leo Dooper in juni vorig jaar. Afgelopen januari is, weer op tijdelijke basis, Philippe Eyben van het Belgische AXA aangesteld als directeur AXA Schade. Al met al wat wisselingen aan de top van het door herstructureringen geteisterde schadebedrijf.
Volgens Roelofs is zijn vertrek bij AXA verklaarbaar. “Mijn taak was om de auto rijdend te krijgen en dat zou ik doen zolang daarvoor nodig had. Het zou niet handig zijn geweest, als we op het moment van mijn aantreden, hadden gezegd dat ik op interim-basis werkzaam was. Ik ben niet iemand die twee jaar nodig heeft voor een klus als ik die in acht maanden kan klaren.”
Volgens Roelofs is Eyben de aangewezen man om de auto opnieuw in te rijden. “Sinds januari is hij bezig, maar dat zou best eens lang kunnen gaan duren. De problemen bij het schadebedrijf zijn zeker nog niet over, maar zijn vooral van verzekeringstechnische aard. Eyben is beter onderlegd om die specifieke problemen het hoofd te bieden.”
Roelofs gaat vooralsnog “even uitrusten”. Hij verwacht wel weer in de financiële dienstverlening aan de slag te gaan als crisismanager.
‘Diep triest’
NVA en NBVA zijn op de hoogte gebracht van de ontwikkelingen bij het schadebedrijf. In de brief stelt Eyben wel dat hij zich realiseert dat de vooruitgang die is geboekt voor het intermediair lang niet altijd merkbaar is. “Speciale teams zijn druk bezig de niet geringe werkvoorraad die voor problemen zorgt, voortvarend aan te pakken. De technische problemen zijn grotendeels opgelost en de bereikbaarheidsperikelen behoren door de verhuizing naar het nieuwe hoofdkantoor in Utrecht tot het verleden.” Zo staat te lezen in de brief. Ook de klachten van het intermediair zijn door een team in kaart gebracht en de “afhandeling van deze klachten is in volle gang”.
Dat het intermediair nog niet veel merkt van de verbeteringen werd duidelijk door een fax van een tussenpersoon. Daaruit blijkt dat hij sinds februari een mutatie op een inboedelpolis niet rond heeft kunnen krijgen. “Het is waardeloos, diep triest. Ik heb wel het idee dat ze bij Vandien Service Provider de zaak proberen vlot te trekken. Bij AXA laten ze het echter flink versloffen. Op mijn faxen aan de directie krijg ik geen enkele reactie. Ik voel mij een roepende in de woestijn.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.