nieuws

Resultaatafhankelijk beloning (1)

Archief

“Het Commentaar in AM.11 geeft blijkt van een erg overtrokken reactie van een redacteur, die blijkbaar niet weet hoe de systematiek van Interpolis en haar tussenpersonen werkt. De schades die voor rekening van de tussenpersoon komen, zijn gemaximeerd per rubriek. Hierdoor zal het niet snel uitmaken of er # 50.000 of # 100.000 wordt geclaimd. Beide voorbeelden hebben dezelfde impact op het individuele resultaat van de tussenpersoon van Interpolis. Verder gaat de Rabobank voor een tevreden eindklant en zal zij het onderste uit de kan halen bij een schade. Immers als een klant ontevreden is en wegloopt, dan heb je helemaal geen provisie meer.

Ik ben van mening dat menig adviseur van de Rabobank (niet werkend op provisie) meer zal doen bij een schade dan diverse assurantieadviseurs die grotendeels op provisie werken en alleen hun provisie verdienen met de verkoop van nieuwe polissen. Ook zonder deze bonus/malus-regeling van Interpolis is het voor een assurantiekantoor of -afdeling noodzakelijk om goed te accepteren en de poort te bewaken. Dit is al noodzakelijk om je eigen rendement te bewaken, los van regelingen als deze van Interpolis.”
Frank Bil, Rabobank Noordwest Friesland, Franeker.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.