nieuws

Reclamecampagne NVA moet vooral twintiger naar site lokken

Archief

De NVA is deze week van start gegaan met een nieuwe reclamecampagne onder het motto: ‘De NVA-specialist houdt je financieel gezond’.

De doelstelling van deze campagne is vergroting van de naamsbekendheid van de NVA, imagoverbetering, het genereren van meer traffic op de website van de vereniging en meer (online)zaken voor de leden.
Naast de reclamespot, waarin NVA-leden als erkende specialisten worden neergezet, zet de branchevereniging het komend jaar ook gedrukte media en banners op websites in om de assurantieadviseur als professioneel intermediair te promoten bij een jong publiek.
De afgelopen jaren werd met de ‘stippenactie’ de vereniging zelf gepromoot. In de nieuwe campagne staat vooral de website centraal met de mogelijkheid om door te klikken naar het kantoor van een NVA-lid. “Daarvoor moest NVA.nl natuurlijk wel eerst goed opgetuigd worden als informatieportal”, vertelt Irene Okkerman, beleidsmedewerker communicatie van de NVA. “Dat is vorig jaar mei gebeurd. Daarna hebben we de leden tijd gegund om te wennen aan internet en online boekingen. Daarbij hebben we de leden ondernemersondersteuning geboden via een helpdesk, internetarrangementen en met vergelijk-, offerte- en afsluitmodules. Die periode is nu afgerond en is het tijd dat de consument de NVA weet te vinden.”
Terrein winnen
De nieuwe spot van de NVA is alleen te zien bij RTL, SBS, Net 5 en Veronica. “Een bewuste keuze”, zegt Okkerman. “Het spotje is gericht op consumenten tussen de 20 en de 50 jaar, maar sluit het best aan bij mensen tussen de 20 en 30. Juist die groep weet de weg naar het intermediair moeilijk te vinden. Volgens de verzekeringsbarometer is daar veel terrein te winnen nu ze bij de NVA via internet ook zaken kunnen doen. Om die groep te bereiken banneren we naast op de goede financiële websites ook op sites als MSN en Hyves.”
Met het lanceren van de nieuwe reclamecampagne gaat de NVA ook onderzoek doen onder consumenten naar het imago van de NVA. Het onderzoek kent twee fasen, een nulmeting voor de reclamecampagne en een vervolgmeting om het effect van de campagne te kunnen vaststellen. De NVA steekt het komend jaar _ 1 mln in de campagne, die aan het eind van 2007 zal worden geëvolueerd. “De insteek nu is echter nog wel dat we er meerdere jaren mee doorgaan”, aldus Okkerman.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.