nieuws

Reclamecampagne kost Achmea ¦ 120 mln

Archief

Met de paginagrote krantenadvertentie ‘Achmea ontzorgt’ en de tv-spot van de ‘spruitjesman’ is Achmea een drie jaar durende campagne gestart om het concern ”op de kaart te zetten”. Bij zo’n positioneringscampagne hoort een nieuw logo. Het hoekige logo in grijs en blauw werd vervangen door een logo met twee in elkaar passende a’s, uitgevoerd in de kleuren bordeaux en turkoois.

Voor wie de spot nog niet heeft gezien: een groenteboer die een bord met ‘spruitjes te koop’ buiten zet, wordt bijna gemolesteerd door kooplustigen. ‘Deze situatie berust niet op de werkelijkheid’ deelt Achmea meer om vervolgens de aandacht op zichzelf te vestigen.
Volgende week wordt – in dagbladen en magazine – gestart met andere printadvertenties. “Hierin wordt verder ingegaan op het begrip ontzorgen”, zegt Achmea-woordvoerder René Visser. Als voorbeelden noemt hij de preventie en reïntegratie bij arbeidsongeschiktheid, de Groene Polis en de kortingen op life-styletrainingen en fitness.
De campagne gaat in het totaal zo’n f 120 miljoen kosten, zei Achmea-topman Nol Hoevenaars vorige maand bij de presentatie van de jaarcijfers. “De positioneringscampagne is het sluitstuk van het merkenbeleid dat Achmea de afgelopen jaren heeft gevoerd. De naam Achmea is aan (vrijwel) alle merken toegevoegd, maar het concern zelf is nog te onbekend.”
Oude logo
Nieuwe logo Opmerkingen:

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.