nieuws

Reaal steunt traploopweek van het Diabetes Fonds

Archief

Reaal steunt traploopweek van het Diabetes Fonds

Reaal is een van de sponsors van de Nationale Traploopweek van het Diabetes Fonds, die dit jaar op maandag 29 oktober van start ging. Doel van de Traploopweek is zoveel mogelijk mensen de trap te laten nemen in plaats van de lift of de roltrap. Reaal riep alle medewerkers op om de lift over te slaan.
Bewegen in combinatie met afvallen vermindert de kans op diabetes type 2 met maar liefst 50%, aldus het Diabetes Fonds. En dat is van groot belang, omdat steeds meer mensen het risico lopen om diabetes te ontwikkelen. Per jaar komen er ongeveer zeventigduizend mensen met diabetes bij.
Iedereen die wilde meedoen met de Traploopweek kon zich aanmelden op de website www.traploopweek.nl. Aan de 2007-editie van dit evenement is door tientallen bedrijven deelgenomen. In de wereld van de financiële dienstverlening betrof het onder meer Achmea Sociale Zekerheid, Agis, Fit Form/De Goudse, Fortis Bank, IAK en vanzelfsprekend Reaal.
de officiële opening van de Nationale Traploopweek in Utrecht.
Recordpoging ‘Lancyr-honden’
Op zondag 25 november opent Lancyr Snijers in de Sarphatistraat in Amsterdam officieel zijn deuren. Omdat de Engelse buldog het beeldmerk van de Lancyr-keten is, wil Snijers de opening opfleuren door een recordaantal bullen bijeen te krijgen. “Vanaf 11.00 uur is het verzamelen en om 12.00 uur exact gaan we tellen. Onze tv-ster, de Lancyr-buldog zal vervolgens de officiële opening van het kantoor verrichten”, aldus Snijers.
Het kantoor zegt te zullen zorgen voor een goede verzorging van de inwendige mens en hond en een leuke doggiebag met inhoud. Aanmelden kan via e-mail: snijers@lancyr.nl.
Voor iedere aanwezige Engelse buldog gaat er een bedrag naar de dierenambulance Amsterdam.
Sivi staat voor .
Eentje uit de categorie ouwe-jongens- krentenbrood’ . In een pauze van het jongste Sivi-congres stapte de voormalige directeur van dit standaardisatie-instituut Hubert Voskuil af op zijn opvolger. Hij zei tegen 60-plusser Hein Aanstoot: “Ik heb net een nieuwe afkorting voor Sivi gehoord: Senioren Instituut VerzekeringIndustrie”.
Assurantiebridgers nu naar Utrecht
Er is inmiddels al het een en ander bekend over het Assurantie Bridge Toernooi 2008. De 26e editie van dit evenement zal worden georganiseerd door SNS Reaal Groep. Het toernooi wordt op zaterdag 19 januari gehouden in het Bondsbureau Nationaal Denksport Centrum Den Hommel, Kennedylaan 9, 3533 KH Utrecht.
Deelname (uitsluitend voor bridgers uit de assurantiebranche) is kosteloos. Een aantal consumpties en de lunch neemt SNS Reaal voor haar rekening. Voor meer informatie kunnen belangstellenden contact opnemen met Ruud Verhoef (ruud.verhoef@reaal.nl).
Aegon: schaatsen, Ajax en roeien
Aegon gaat tot en met 2012 de Koninklijke Nederlandsche Roeibond (KNRB) sponsoren, zo meldt de KNRB. “Jan Driessen, directeur communicatie bij Aegon, verklaart dat de verzekeraar zich aan de roeibond verbindt in het kader van arbeidsmarktcommunicatie. Aegon wil een relatie opbouwen met ambitieuze sportieve studenten die de wil hebben om te winnen.” Bijna tienduizend Nederlandse studenten beoefenen de roeisport.
Aegon ondersteunt roeiverenigingen en ook de ‘lichte vier zonder’, die Olympische kwalificatie heeft afgedwongen. Dit team wil in Peking een podiumplaats bemachtigen. Verder stelt Aegon een jaarlijkse geldprijs ter beschikking voor de best presterende studentenroeivereniging. Overigens blijft het advocaten- en notarissenkantoor Boekel de Nerée tot en met 2009 hoofdsponsor van de KNRB.
Aegon is al vele jaren de hoofdsponsor van de schaatsbond en maakte onlangs bekend hoofdsponsor van voetbalclub Ajax te worden.
Sparck steunt
Pink Ribbon
Sparck Hypotheken heeft in de tweede helft van oktober intern een actie gehouden om geld in te zamelen voor de stichting Pink Ribbon. In totaal is een bedrag van _ 6.500 opgehaald. Voor iedere offerte die getekend retour kwam, werd _ 50 in een pot gestort voor genoemde stichting, die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker. De medewerkers van Sparck hebben het intermediair gestimuleerd om de getekende offertes binnen de actieperiode retour te sturen. Met een totaal van 116 getekende offertes is het doel van honderd ruim overschreden.
Verder kwamen er spontaan persoonlijke acties van de grond. Er werden Pink Ribbon-armbandjes verkocht en overuren werden ingeleverd voor de stichting. “Door interne communicatie, ondersteund met informatiemateriaal van Pink Ribbon, is een stukje bewustwording en begrip gecreëerd voor deze vreselijke ziekte”, aldus Sparck.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.