nieuws

Reaal naarstig op zoek naar de waarheid achter ‘vrijdag de 13e’

Archief

Deze maand werd in de media veel aandacht besteed aan het fenomeen ‘vrijdag de 13e’. Dit had onder meer te maken met een campagne van Reaal. Overheersende toon uit tal van onderzoeken: een typisch geval van bijgeloof.

Reaal zou op vrijdag 13 januari op grote schaal onderzoek doen naar de realiteiten van de veronderstelde ongeluksdag. De maatschappij had dit op donderdag in radioreclames aangekondigd. Vrijdagochtend werd Reaal enigszins de wind uit de zeilen genomen. ‘Weinig pech op vrijdag de 13e’, was de kop van een bericht op de voorpagina van De Telegraaf. Het bericht was gebaseerd op dossieronderzoek van Centraal Beheer. De Achmea-dochter kon, op grond van schadecijfers over de afgelopen vijf jaar melden dat er op ‘vrijdag de 13e’ juist minder aan de hand is dan op een andere vrijdag.
In een paginagrote advertentie op zaterdag 14 januari publiceerde Reaal de uitkomsten van zijn onderzoeken. Sinds de herintrede van het merk Reaal in 2004 is het thema van de reclamecampagnes steevast gebaseerd op de vraag: Hoe groot is de kans dat… “Daarom hebben wij dit onderzoek opgezet om er achter te komen of de angst voor deze ‘ongeluksdag’ reeël is of slechts ingebeeld. De angst bleek ingebeeld”, aldus Reaal.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.