nieuws

Radioboodschap brengt zeezeiler bij Levob

Archief

Radioboodschap brengt zeezeiler bij Levob

Op een avond is zeezeiler Harry Vogel thuis druk bezig voorbereidingen te treffen voor zijn deelname aan de Ostar-race, een transatlantische wedstrijd voor solozeilers. Vogel, violist van beroep, werkt al jaren aan het vervullen van diens droom: in zijn eentje in wedstrijdverband de transatlantische plas oversteken. Veel geld heeft hij al besteed aan een geschikte boot met toebehoren. Nu alleen nog een sponsor voor alle bijkomende kosten.
Al voorbereidingen treffend luistert Vogel naar de radio en hoort een radiospot van Levob, waarin een man vertelt over de wens om ooit de oceaan te trotseren…
“Hoor eens, dat spotje van jullie gaat over mij”, zegt Vogel de volgende morgen door de telefoon tegen een marketingmedewerker van Levob.
Slechts enkele weken later zijn de afspraken gemaakt en wordt het sponsorcontract tijdens de Hiswa in Amsterdam feestelijk ondertekend. De verzekeraar neemt de helft van Vogels begroting voor zijn rekening. De zeiler wordt onder meer in Levob-kleding gestoken en de naam van zijn boot wordt voor de gelegenheid omgedoopt in de ‘Optimaal Leven’.
De Ostar-race (officieel de ‘Europe 1 New Man Star’ geheten) zal op 4 juni in Plymouth van start gaan.
Harry Vogel: “Zeg hoor eens, dat spotje van jullie gaat over mij”.
Ebbers wint marketingactie van f 5000
Theo Ebbers, van Ebbers Assurantiën in Groesbeek, heeft de hoofdprijs gewonnen in de prijsvraag die Zwitserleven had uitgeschreven in het kader van de introductie van het Vision BelegPensioen.
Bij dit beleggingsproduct geldt als hoofdthema bij de consument ‘Regisseer je wensen’. Als variant hierop had de prijsvraag als motto gekregen ‘Regisseer uw eigen hoofdprijs’.
Winnaar Ebbers mag nu in samenwerking met de afdeling Verkoopondersteuning van de maatschappij een marketingactie ter waarde van f 5.000 samenstellen.
Ebbers werd bij Zwitserleven in de bloemetjes gezet door Lindy Horstman (verkoopondersteuning) en Rien Brus, productmanager.
Interpolis wil alle neuzen dezelfde kant op
Het was nog geen carnaval, maar de voetballers van Willem II moesten kortgeleden van hoofdsponsor Interpolis toch mooi een feestneus op. De maatschappij is namelijk niet alleen hoofdsponsor van de voetbalclub, maar sinds enige tijd ook van de Cliniclowns. Interpolis steunt en onderneemt campagnes om meer donateurs te werven voor de professioneel opgeleide clowns die voor welkome ontspanning en afleiding zorgen bij kinderen die in het ziekenhuis liggen. Ter opfleuring van advertenties wilde Interpolis een ‘neuzenfoto’ van het eredivisie-elftal van Willem II. En zo geschiedde.
Provisie-prioriteit
In het vakblad ReisRevue werd afgelopen maand Marije Breuker, accountmanager bij Unigarant geportretteerd. Op de standaardvraag ‘Fout in de branche?’, antwoordde zij:
“Het is geen fout, maar ik vind het wel heel jammer, dat de kwaliteit van de schade-afhandeling, de bereikbaarheid en de service te veel ondergeschikt zijn aan het provisiepercentage. Af en toe wordt er echt alleen om de provisie gestreden”.
Midden vorig jaar nam de Noordhollandsche van 1816 officieel haar intrek in het nieuwe kantoorgebouw in Oudkarspel. Harry Sileon, van het gelijknamige assurantiekantoor uit Apeldoorn, nam het initiatief om in de kring van Noordhollandsche-agenten geld in te zamelen voor een geschenk. Van de opbrengst werd een beeldje gemaakt door kunstenares Monique Weijers. Het verbeeldt de samenwerking tussen de Noordhollandsche en het intermediair.
Initiatiefnemer Harry Sileon en zijn vrouw poseren samen met de directieleden van de Noordhollandsche bij het kunstwerk. ============== Vijfde kolom …allemaal? Reaal regelt straks alleen nog maar de uitvaart…

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.