nieuws

Quarré zet stop op afsprakenservice

Archief

Inkoopcombinatie Quarré heeft belangstellenden voor de eigen Lead Service tijdelijk op een wachtlijst gezet. De dienst, waarbij tussenpersonen leads (potentiële afspraken) kunnen aankopen, blijkt gewilder dan verwacht.

Quarré startte een jaar geleden met de Lead Service. Via een aantal financiële sites worden bezoekers uitgenodigd om offertes of advies aan te vragen. Die aanvragen worden doorgestuurd naar tussenpersonen, die vervolgens zelf bepalen of zij contact opnemen voor een afspraak.
Enkele tientallen van de ruim vijfhonderd aangesloten kantoren maken gebruik van de Lead Service. “Het aantal nieuwe aanvragen is op dit moment zo groot, dat besloten is een tijdelijke stop in te voeren om de kwaliteit van de dienst optimaal te bewaken”, zegt Quarré. Vanaf 1 december denkt de organisatie de dienst weer aan nieuwe belangstellenden te kunnen bieden.
Bijkomend effect van de service is dat het aandeel van telemarketing in het maken van afspraken snel terugloopt, meent Quarré. “Het succes gaat ten koste van telemarketeers die traditionele afspraken verkopen. Dit komt met name doordat de kwaliteit van de afspraken die zij maken, vooraf slecht te controleren is en in de praktijk nogal eens tegenvalt. Daarnaast liggen de prijzen van leads aanzienlijk lager dan de tarieven die telemarketeers rekenen.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.