nieuws

PSV-supporters zien niets in verzekeringen

Archief

Cantos Financiële Diensten heeft het label PSV Verzekeringen op een laag pitje gezet. De supporters van de Eindhovense voetbalclub lopen er niet warm voor.

“De beleving van de supporters met het merk PSV is toch anders dan bijvoorbeeld bij die van Manchester United. PSV staat voor de supporters alleen voor voetbal en niet voor verzekeringen”, zegt Cantos-directeur John Roodbeen. De reacties op de PSV-hypotheek en schadeverzekeringen onder het label PSV Verzekeringen zijn “erg lauw”. Cantos heeft de activiteiten rond het voetballabel op een laag pitje gezet. “We zijn druk genoeg met meer rendabele activiteiten.”
Avéro Achmea, als risicodrager betrokken bij PSV Verzekeringen, wil geen productiecijfers noemen. “In november staat een evaluatie gepland en besluiten we of en hoe we met PSV Verzekeringen verdergaan.”
Zakelijk
Het label PSV Verzekeringen werd in het najaar van 2002 in de markt gezet door intermediair Cantos (eigendom van ING) en verzekeraar Avéro Achmea. In het eerste jaar richtten vier accountmanagers van Cantos zich tot de bijna vijfhonderd bedrijven die een sponsorrelatie onderhouden met PSV. In het assortiment zaten bedrijfsmatige schadeverzekeringen, pensioenvoorzieningen en ziektekostenverzekeringen. Over de ervaringen in de zakelijke markt is Roodbeen “zeker niet ontevreden”. “Via PSV is Cantos goed in beeld gekomen bij die bedrijven.”
Verkoop van PSV-polissen aan particulieren via direct-marketing of internet (www.psv-verzekeringen.nl) lijkt echter een stap te ver.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.