nieuws

Proef AXA met nieuwe ondervraagtechniek leidt tot 35% minder schadeclaims

Archief

Een proef van AXA met een nieuwe, meer intensieve, psychologisch onderbouwde ondervraagtechniek heeft tot opmerkelijke resultaten geleid

Maar liefst 35% van de schadeclaims werd op grond van de nieuwe aanpak ingetrokken, dan wel alsnog afgewezen door de verzekeraar. In de oude situatie was dat 3,2%. Bij de nieuwe interviewmethode worden claimanten gedurende 20- à 25 minuten intensief telefonisch ondervraagd en wordt hen meerdere keren de mogelijkheid geboden om de claim in te trekken. Axa besluit op korte termijn of zij binnenkort ook in andere branches, zoals auto en reis, een proef wil doen met de nieuwe claimsaanpak.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.