nieuws

Praktische marketingtips voor assurantiekantoor

Archief

Joep van den Eijkel, directeur van Dutch Insurance Network (DIN), heeft een boek uitgegeven met praktische marketingtips voor de assurantietussenpersoon.

‘Succesvolle Marketing voor het assurantiekantoor’ is de titel van het bijna honderd pagina’s tellende boek. De inleidende hoofdstukken behandelen het belang van marketing voor de tussenpersoon en van het opstellen van een communicatieplan.
Het grootste deel van de tekst bevat echter praktische aanwijzingen voor diverse schriftelijke en mondelinge communicatie-uitingen. Van den Eijkel geeft tips over onder meer: magazines, huis-aan-huis-kranten, (nieuws)brieven, antwoordkaarten, enveloppen, advertenties, brochures, verkoopgesprekken, videobanden en telemarketing.
Het idee voor het boek ontstond een jaar geleden. Van den Eijkel: “Het idee is in de praktijk geboren en het boek heb ik ook grotendeels op de praktijk gebaseerd. Het is een soort samenvatting van punten die wij tijdens cursussen behandelen en in de advisering van assurantiekantoren meenemen. De theoretische aspecten van communicatie zijn zoveel mogelijk achterwege gelaten.”
De eerste, grote afnemer van het boek is Eerste Hollandsche dat onlangs een samenwerkingsverband aanging met DIN. De verzekeraar bestelde voor publicatie al vierhonderd exemplaren, waardoor Van den Eijkel de eerste druk kon financieren.
In de boekhandel kost ‘Succesvolle Marketing voor het assurantiekantoor’ (ISBN 90.901.0548.4) bijna f 35. Rechtstreeks bestellen via Dutch Insurance Network is ook mogelijk, op tel. 0252-621.211. De prijs bedraagt dan f 24,95.
Joep van den Eijkel: marketingtips uit de praktijk.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.