nieuws

Playboy-provisie voor Poolse polissluiter

Archief

Playboy-provisie voor Poolse polissluiter

De Poolse verzekeringsbranche lijkt minder saai dan (het imago) van onze vaderlandse bedrijfstak. De immer actieve verzekeringspublicist Hermen Kranendonk speelde ons de omslag toe van het Poolse vakblad Asekuracja & Re. De achterpagina van dat magazine werd onlangs gesierd door een advertentie van het mannenblad Playboy. Kranendonk stak telefonisch zijn licht op in Oost-Europa. Het antwoord vat hij als volgt samen: “Playboy verwacht onder de veertig miljoen Polen zeker 800.000 abonnees te kunnen boeken. De verzekeringsbedrijfstak is een potentiële doelgroep. De heren van de buitendienst zullen zich zeker abonneren, want zij kijken graag naar mooie dames. Als zij vervolgens bij makelaars of agenten een nieuwe abonnee kunnen noteren, ontvangen zij bovendien een premie.” Kranendonk: “Mijn reactie was, dat ik benieuwd ben waar nu die nieuwe productie heengaat. Zijn het nieuwe posten die naar de maatschappijen gaan of gaat er nu bij voorkeur nieuwe productie naar de afdeling abonnementen van Playboy?” Wij van Jus d’ Assurance willen hier aan toevoegen, dat op dit vlak een optie ligt in verband met de naderende afschaffing van het verbod op retourprovisie. Het schenken van een, al dan niet tijdelijk, tijdschriftabonnement is al eerder vertoond, zoals onder meer door SpaarSelect in het afgelopen najaar.
Wat valt er op aan bovenstaande foto van ruim dertig nieuwe NBVA-leden die daags voor Koninginnedag een kennismakingsbezoek brachten aan het verenigingskantoor in Tiel? Nee, niet de fraai geknotte wilgen in de voortuin, maar het naambord en de vlag. Het is toch wel een beetje pijnlijk dat dit nog de oude beeldmerken zijn, ondanks de introductie van de nieuwe huisstijl begin vorige maand. Volgens de regels der kunst moet je bij introductie van een nieuwe huisstijl de oude uitingen meteen in het archief opbergen. Jammer voor de uitstraling dat de nieuwe vlag nog niet in top kon.
Inschrijving voor twintigste editie Assurantie Golfdag
Op vrijdag 11 juni wordt op de baan het Rijk van Nijmegen in Groesbeek vanaf 12.00 uur de twintigste Assurantie Golfdag gehouden. Dit evenement staat open voor iedereen die in het verzekeringsbedrijf werkzaam is en een golfhandicap heeft van ten hoogste 25. Deelname is gratis, doordat de dag wordt gesponsord door een groot aantal verzekeringsbedrijven. Men kan zich uitsluitend per brief of via e-mail opgeven. Dit moet vóór 1 juni aanstaande gebeuren met vermelding van de bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, faxnummer, e-mailadres, homecourse en exact golfhandicap. “Alleen volledige aanmeldingen worden in behandeling genomen”, aldus de organisatie. Aanmeldingen kan men per e-mail naar: paul_bruidegom@sedgwick.com of per post naar Stichting Assurantie Golfdag, t.a.v. Paul Bruidegom, postbus 465, 1000 AL Amsterdam.
Uitvaartreclame
Sommige uitvaartreclames werden en worden als taboedoorbrekend of als prikkelend ervaren. In de VS is men ons wat dergelijke reclames betreft lichtjaren vooruit. Volgens de NRC-rubriek ‘prikbord’ kon men namelijk al voor de oorlog langs een highway de volgende tekst lezen: Why live? When We Can Bury You For 25 Dollars
Maandag Amsterdams Assurantievoetbal
De nieuwe formule van het Amsterdamse assurantievoetbaltoernooi is goed aangeslagen. “Het aantal inschrijvingen is boven verwachting”, aldus Wiebe Westerhof van de Commissie Sport en Ontspanning van de Amsterdamse Beursclub. In de nieuwe formule wordt niet langer met elftallen maar met zestallen gewerkt. Bovendien wordt het toernooi op één dag in plaats van op twee avonden verspeeld. De zestien teams van verzekeraars, intermediair en expertisebureaus zijn maandag 17 mei vanaf 16.00 uur te bewonderen op de velden van AFC aan de De Boelelaan in Amsterdam.
Letselcup
Op vrijdagmiddag 28 mei wordt door ABZ Holding voor de tweede maal een voetbaltoernooi om de Letselcup gehouden. Aan het toernooi doen zestien teams uit de personenschadewereld mee. Auteur Maarten Tromp van het boek Personenschade in de Praktijk staat opgesteld in de ploeg van het Nederlands Rekencentrum voor Letselschade. De wisselbeker is nu nog in handen van De Amersfoortse.
Vijfdaagse werkweek voor autodieven
In de weekeinden worden minder auto’s gestolen, zo blijkt uit een Britse analyse van 55.000 diefstalclaims. De maandag is een piekdag met 17% van alle autodiefstallen. Op zaterdag en zondag vinden slechts 13% van de diefstallen plaats. Kennelijk hebben ook autodieven in het weekeinde behoefte aan een dagje vrij.
Zonnebrillen tegen zonsverduistering
De Franse regering heeft 60 miljoen zonnebrillen besteld, omdat ze bang is dat bij de zonsverduistering op 11 augustus van dit jaar veel Fransen hun ogen zullen beschadigen. Een minuut lang de verduistering met het blote oog bekijken zou al blindheid kunnen veroorzaken. De regering heeft met de opticiëns een overeenkomst voor extra beschermende zonnebrillen gesloten. Met de deal is een bedrag gemoeid van ongeveer f 100 miljoen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.