nieuws

‘Performance levensverzekeraars licht verbeterd’

Archief

De dienstverlening van levensverzekeraars is volgens onderzoeksbureau IG&H in 2004 licht verbeterd. Een jaar eerder was dat eveneens het geval, terwijl er tot 2002 juist jarenlang sprake was van performancedalingen. IG&H baseert z’n conclusies op telefonisch onderzoek onder ruim 1.100 assurantiekantoren.

Volgens het intermediair is vorig jaar vooral de kwaliteit van de interne organisaties (administratie en binnendienst) verbeterd. Naast betere offertesoftware is een opvallend element daarin de verbeterde servicebereidheid van de binnendiensten van verzekeraars. Ook scoren de snelheid en foutloosheid van administratieve handelingen hoger. Desondanks heeft een levensverzekeraar gemiddeld nog veertien werkdagen nodig om een nieuwe polis op te maken en nog achttien dagen voor het verwerken van een wijziging. De tussenpersonen vinden verder de kwaliteit van de producten iets verbeterd, terwijl de waardering voor de buitendienst en de marketingondersteuning onveranderd is gebleven.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.