nieuws

Pensioencampagne moet vertrouwen in Aegon herstellen

Archief

Aegon gaat volgende maand van start met een omvangrijke pensioencampagne, waarin de eigen klanten een hoofdrol vertolken. Met dit mediaoffensief, dat zal worden opgevolgd door campagnes met andere producten, wil Aegon zich “terugspelen in de kijker”en “het consumenten- en zelfvertrouwen herwinnen”.

De campagne wordt breed opgezet, met gebruik van televisie, radio, internet, print en billboards. “De periode van loutering ligt achter ons, we geloven in eigen kunnen. Bijna een kwart van de tienduizend nieuwe pensioenen per maand die verzekeraars uitkeren, komt uit onze winkel”, onderstreept communicatiedirecteur Jan Driessen de vooraanstaande positie van Aegon in de pensioenmarkt. De aandacht richt zich op consumenten van 30 tot 55 jaar en op klanten die een hernieuwd vertrouwen moeten krijgen in de maatschappij. Per reclameblok worden drie of vier korte spotjes uitgezonden waarin Aegon-klanten die met pensioen gaan centraal staan. 
Naast consumenten en eigen klanten heeft de maatschappij meer doelgroepen op het oog: medewerkers, tussenpersonen, werkgevers en pensioenfondsen. Niet in de laatste plaats wordt de campagne benut voor het zoeken van (onvindbare) begunstigden. Door actief op zoek te gaan naar zoekgeraakte pensioengerechtigden wil Aegon zijn betrouwbaarheid en gevoel voor verantwoordelijkheid benadrukken. Driessen: “De campagne loopt zolang zij nodig en succesvol is. Zolang dat het geval is, is er budget.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.