nieuws

Pensioen en inkomen worden de speerpunten van Generali

Archief

Generali gaat zich omvormen tot specialistisch verzekeraar. De maatschappij gaat zich toeleggen op pensioen- en inkomensverzekeringen. “De particuliere markt is een verdringingsmarkt, waar geen ruimte meer is om je te onderscheiden”, stelt directeur Freek Wansink.

De omslag zal Generali vaker brengen bij de wat grotere intermediairbedrijven (kantoren met meer dan tien medewerkers). Dat vergt een andere aanpak, beseft Wansink. “We zullen ons als specialist anders moeten gedragen dan als generalist.”
De commerciële afdeling is om die reden uitgebreid met een nieuw verkoopteam van acht accountmanagers (vier voor Leven en vier voor Schade). De bestaande verkooporganisatie telt twintig accountmanagers Leven en vijftien voor Schade.
Nieuwe producten
Generali heeft gepland om tot de zomer tweewekelijks een nieuw product te lanceren. Dat zullen vooral pensioen- en inkomensverzekeringen zijn. De eerste lancering betreft een arbeidsongeschiktheidsverzekering, daarna volgen een overlijdensrisicopolis voor ondernemers en voor diezelfde doelgroep een pensioenproduct. “Kort voor de zomer volgt een verzuimverzekering; daarvoor is het nu niet de geschikte tijd.”
Het pensioen- en inkomensassortiment moet leiden tot een Generali Ondernemers Programma. Over de voordelen die zo’n pakket voor de klant gaat opleveren, laat Wansink zich nog niet uit.
Na de zomer lanceert Generali ook een nieuw autotarief. “We blijven de bestaande portefeuille vooral doen. Er worden geen producten gesaneerd; gelukkig verdienen we met alle activiteiten geld. Echter, groei denken we vooral met pensioen- en inkomensproducten te realiseren.”
Honderd jaar
Het Italiaanse moederbedrijf Generali heeft eerder deze maand een meerderheidsbelang genomen in Delta Osiguranje, de derde verzekeraar van Servië. Daarbij meldde het concern zich te concentreren op verzekeringsmarkten in Italië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Zwitserland en Oostenrijk en opkomende markten in China en Centraal- en Oost-Europa.
De naam Nederland ontbreekt. Hoe zijn de toekomstverwachtingen van Generali in ons land?
Wansink: “Generali is al vanaf 1930 in Nederland. Er is absoluut de intentie om hier het honderdjarig jubileum te gaan vieren.” Eén rechtvaardiging voor een aparte Nederlandse vestiging is in elk geval het internationale pensioennetwerk van Generali. “De pensioencontracten van multinationals servicen wij hier.”
Generali laat z’n omslag gepaard gaan met een radio- en advertentiecampagne. Het nieuwe motto van de maatschappij is ‘Wij beloven niet. Wij verzekeren’. Brochurelijnen en websites zijn vernieuwd.
honderdjarig jubileum te vieren.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.