nieuws

Over schaatsen en sprookjes…

Archief

Over schaatsen en sprookjes…

Terecht werd vorige week door waarnemers een treffende link gelegd tussen het gedrag van schaatser Rintje Ritsma en de propaganda van de hoofdsponsor van de schaatsbond, Aegon. Aegon voelt zich al lange tijd zeer happy met de televisiereclame van het paard dat zich uit het span losrukt en een eigen koers kiest: Denk vrij. Denk Aegon. Rintje wilde het zelfde doen en dat gaf grote vloedgolven in sportminnend Nederland. De zaak tussen de bond en de schaatser is gesust, onder pittige impulsen van het verzekeringsconcern. Bijkomend aspect van deze affaire is, dat iedereen inmiddels zeer indringend weet, dat Ton Elias de spreekbuis van Aegon geworden is.
Sprookjes
Je zou verwachten, dat NOG’s tv-spot ‘hond eet in park ander hondje op’ het vooral goed zou doen bij de ‘flippo-jeugd’. Wat blijkt echter uit het grootschalige onderzoek Jongeren ’95?: in de leeftijdscategorie van 12 t/m 19 jaar behoort de meer idyllische ‘Sneeuwwitje’-reclame van NOG tot de favoriete campagnes.
Nog meer sprookjes
NVS Salland gooit het in haar campagne voor collectieve ziektekostenverzekeringen over de employee-benefitsboeg en doet daar sprookjesachtig over. Naast de afbeelding van een dierlijk tweetal staat de tekst: “Het ree en haar jong, symbool voor bijzonder verzorgde verzekeringen van NVS Salland”. Youp van ’t Hek zou zeggen; “jeuk, jeuk, jeuk”. En toveren kunnen ze daar trouwens ook: “NVS Salland kan van uw lasten lusten maken.”
Provinciaal?
In de september-uitgave van het blad Inversie van het Verzekerings Economisch Dispuut Erassicurazione staat o.m. een interview met drs R.J.M. Otten, adjunct-directeur van De Amersfoortse. Waarom is de leus ‘Een kei van een maatschappij’ verdwenen uit de campagnes, wilden de Rotterdammers weten. Otten over deze slagzin: “Het klinkt misschien een beetje te provinciaal, terwijl De Amersfoortse een landelijk werkende verzekeraar is. We werken momenteel onder het motto ‘De inkomensverzekeraar’, omdat het beter weergeeft waar we voor staan”. Uit de jongste ziektekostencampagne onder het intermediair blijkt, dat De Amersfoortse nu met een dubbele slagzin opereert: zowel met ‘de inkomensverzekeraar’ als met ‘de kei’. Overigens, gezien het succes van NOG’s ‘Sneeuwwitje’ bij de jeugd, vragen wij ons af, of De Amersfoortse nog eens zou moeten overwegen iets te doen met Asterix en Obelix. Laatstgenoemde houdt de kei in ere terwijl eerstgenoemde allerlei slimme oplossingen bedenkt.
Muis-matje
Centraal Beheer heeft in het kader van zijn verschijning op Internet een aantal relaties met een zogeheten muis-matje voor bij de computer verrast. Het begrip ‘muis’ is letterlijk genomen, want je moet dit besturingsapparaatje deponeren in de wijd opengesperde bek van een gretige kat. Voorts is het motto niet louter meer ‘Even Apeldoorn Bellen’. In voorkomende gevallen, zoals vorige week woensdag na Prinsjesdag, prijkt in advertenties van Centraal Beheer de kreet: ‘Even Apeldoorn Faxen’.
Siebe snelst stijgende tussenpersoon
Siebe van der Leest (van Westerink Assurantiën uit Kampen) was dit jaar de snelste tussenpersoon bij de 2e Nationale-Nederlanden Trappenloop. Het parcours rondom en in het 150 meter hoge kantoorgebouw van NN in Rotterdam (745 treden) werd door hem afgelegd in 8 minuten en 12 seconden. Tweede werd de winnaar van vorig jaar, Ron de Plaa (De Plaa Assurantien) uit Almelo (8.47.4) en derde werd Rob van Dop (van de Delftse Behaenk-groep) in 9.27.9.
Siebe zegeviert ‘afgetekend’.
Leven-mafia
Tijdens de presentatie van de Apeldoornse Beurspolis (zie AM nr 17) wilde S. van Vuure, directeur van het actuarieel adviesbureau William M. Mercer Ten Pas, in één zin de functie van de actuaris ‘neerzetten’. “Een actuaris kan u vrij nauwkeurig vertellen wannéér u overlijdt”, sprak Van Vuure, waaraan hij toevoegde: “en een Siciliaanse actuaris kan u ook nog vertellen wáár u overlijdt.”
Tal van bedrijven proberen telkenjare op originele wijze in te haken op Prinsjesdag. Natura-uitvaartverzekeraar EBO stichtte een nieuw departement voor haar buitendienst.
We hadden deze schademelding natuurlijk kunnen overtikken, maar dan had u wellicht gedacht dat wij er een scheut fantasie aan hadden toegevoegd. (Met dank aan ABV Verzekeringen).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.