nieuws

‘Operatie Kettingzaag’

Archief

‘Operatie Kettingzaag’

Onder het opschrift ‘Levob-baas woest op onbetrouwbare VVD-minister’ bracht het dagblad De Telegraaf vorige maand een interview met Bert Lugtigheid. Het gesprek vond ver van huis plaats en dat praat soms wat makkelijker.
“Lugtigheid trekt wild aan zijn sigaar in de lobby van het Shangri-La Hotel in Singapore”, schetst interviewer Bart Mos de plaatselijke omstandigheden. Lugtigheid was woest op de tot voor kort demissionaire minister Zalm van Financien vanwege diens plan de basisaftrek voor lijfrenteverzekeringen te schrappen.
Mos, de oud-AM’er, schreef onder meer uit Lugtigheids mond op: “Weet je hoe ze binnen Financiën de huidige plannen noemen? ‘Operatie Kettingzaag’. En de vorige maatregelen, waarbij de basisaftrek beperkt werd, kregen van ambtenaren de titel ‘Jaws-2’ mee. Dat alleen al zegt een boel over de agressieve manier waarop onze bedrijfstak door dat ministerie wordt behandeld. Het begint er zo langzamerhand echt op te lijken dat ze ons kapot willen maken.”
Ook de kersverse ex-topman van Aegon, Kees Storm, was op het congres in Singapore aanwezig. “Wereldwijd is de tendens om de mogelijkheden voor de opbouw van oudedagsvoorzieningen te verruimen. In Nederland gaan we daar nu recht tegenin varen. Dit plan kan dan ook geen lang leven beschoren zijn, evenals het kabinet zelve overigens. Dat voorspel ik.”
De huiskamervraag is nu natuurlijk: heeft weddenschappenkoning Storm al wijngevoelige zaken lopen omtrent de levensduur van Balkenende I?
Kees Storm: ‘nieuwe kabinet leeft niet lang’
Hiddinks succes kostbare grap
Het succesvolle optreden van de Zuid-Koreaanse voetbalploeg tijdens het recente wereldkampioenschap heeft niet alle Zuid-Koreanen blij gemaakt. De nationale verzekeraars hadden kennelijk minder vertrouwen in de voetbalploeg dan ‘onze Guus’. Zij hebben namelijk een groot aantal verzekeringen gesloten voor bedrijven die zich wilden indekken tegen het financiële risico van promotie-acties. Deze bedrijven stelden hun klanten forse beloningen in het vooruitzicht bij dito successen van de nationale voetbalploeg. Volgens Insurance Day heeft het bereiken van de halve finale de Koreaanse verzekeraars een schadelast opgeleverd van maar liefst 17,3 miljard Won, enkele tientallen miljoenen euro’s.
Mee naar Manchester United?
Enkele maanden geleden hebben enkele tientallen branchegenoten een weekendtrip gemaakt naar het voetbalwalhalla van Manchester United. Initiatiefnemer Ron Snellen, schade-expert bij Hettema+Disselkoen, zegt in de afgelopen tijd diverse malen benaderd te zijn omtrent een nieuwe ‘AssuManchester’. “Vooralsnog denk ik aan de wedstrijd United-Blackburn Rovers in het weekend van 19 en 20 april 2003”, aldus Snellen. Wie belangstelling heeft om mee te gaan, kan een e-mailbericht sturen naar: ronsnellen@hend.nl.
De ene spelfout is de andere niet
Een trouwe lezer van ons mailt: “Je maakt in de branche wat mee. Maar dat er nu een maatschappij is (Conservatrix), die in haar tariefdiskette ‘Het Gouden Hand-rukplan’ opneemt, mag toch opmerkelijk genoemd worden. Dit alles overigens los van het feit, dat de gebruikersvriendelijkheid van de cd niet erg hoog is. Sterker zelfs: zonder instructie (die er niet wordt bijgegeven), is er vrijwel niet uit te komen. Ik snap er geen ruk van…”
Beetje vlees kost McDonald’s miljoenen
McDonald’s heeft elf Hindoestaanse vegetariërs schadeloos gesteld voor het aanbieden van patat die als ‘puur vegetarisch’ werd verkocht, maar dat toch niet helemaal bleek te zijn. In de friet bleken namelijk als smaakstof kruiden te zijn toegevoegd die uit rundermeel worden vervaardigd. Het werd een duur foutje voor de hamburgergigant, die bekend heeft gemaakt aan Hindoestaanse organisaties een bedrag van tien miljoen Amerikaanse dollar te zullen overmaken, zo meldt het blad Versicherungswirtschaft. = = = = = = = = Vijfde kolom Lugtigheid in restaurant: “Zalm? Neen, doe mij maar liever een Tilapiavisje”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.